Recesiunea financiară a afectat şi activitatea uneia dintre cele mai iubite instituţii de către cetăţeni, respectiv Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă unde salariile pompierilor au fost la rândul lor diminuate iar sumele alocate pentru funcţionare au scăzut de la an la an.
Încă din anul 2009 când criza a lovit din plin România şi în cazul pompierilor a fost nevoie de reducerea de cheltuieli. Acest aspect a fost prezentat de şeful IJSU în faţa prefectului Costică Macaleţi la evaluarea activităţii instituţiei care a avut loc vineri, 11 ianuarie 2013. „
Pe linie financiar contabilă bugetul nostru a fost de 18.598.000 lei din acest total 18.470 pentru cheltuieli de personal. Vă daţi seama, restul din sumă sunt pentru cheltuieli de funcţionare, o sumă extrem de mică”, a spus
col. Radu Anton care a mai completat că bugetul alocat de Consiliul Judeţean pentru cheltuieli de protecţie civilă a fost de 186.000 lei faţă de 500.000 de lei în 2008, de la an la an suma înregistrând o scădere.
De asemenea, au fost sistate fondurile şi în privinţa unor spaţii în care funcţionează cadrele militare. „
Greutăţile întâmpinate în domeniul logisticii au fost în privinţa achiziţiilor publice, nu au fost finalizate o serie de reparaţii la spaţiile în care funcţionăm şi nu am reuşit autorizarea personalului responsabil de securitatea muncii”, a mai spus
Radu Anton. Nu au fost înregistrate probleme în cazul cantităţii de combustibil alocată instituţiei şi implicit nici situaţii în care pompierii să nu poată pleca în misiune din cauza lipsei de carburanţi. În ciuda acestor lucruri, aceştia au intervenit de fiecare dată când au fost solicitaţi în misiunile de salvare de bunuri sau vieţi omeneşti.
CITEŞTE:
Pompierii şi-au prezentat misiunile din 2012 cu şefii judeţului – FOTO&VIDEO