Pensiune 30 cu camere, piscină, centru SPA, restaurant, loc de joacă pentru copii, sistem de irigare a spațiului verde, vilă turistică. O afacere înfloritoare și cu impact în comunitate. Cu facturi lunare la apă care ar fi de doar câteva sute de lei.
Obiectivul ar fi fost monitorizat o perioadă mai lungă de timp, existând suspiciuni asupra consumului ireal la apă regăsit pe facturile emise de SC Nova Apaserv SA. Ar fi „ajutat” la scoaterea la iveală a neregulilor din cadrul pensiunii și niște foști angajați care ar fi plecat de la locul de muncă, în urma unor neplăți salariale.
Cert este că în ziua de 10 martie 2023 o întreagă ”armată” de angajați ai Nova Apaserv au ajuns la pensiune pentru verificări amănunțite. Prin utilizarea sistemului de detecție s-ar fi descoperit o rețea subterană bine pusă la punct, utilizată la consumul cantității de apă necesară pentru desfășurarea activității atât la restaurant cât și în pensiune și la centrul SPA. Și, pe timpul verii, la piscină. În exterior, hidranții prin care era direcționată apa către punctele de consum ar fi fost mascați cu mobilier decorativ, pentru a nu atrage atenția.
Apometrul corect ar fi fost branșat doar la o serie de dușuri exterioare, iar consumul facturat ar fi fost de doar câteva sute de lei pe lună.
„A avut loc o lucrare acolo în zonă și s-a descoperit un al doilea branșament neraportat, să zicem. Și a fost și o echipă de control acolo, operatorul respectiv a acceptat măsurile și dispozițiile trasate de echipa de control, suntem în regulă acolo în momentul de față. În momentul de față a intrat în legalitate cu cel de-al doilea branșament neraportat de acolo. Știu că a fost și corpul de control acolo, a dispus niște măsuri. Probabil că aceste măsuri trebuie comunicate instituțional acum”,
Alin Cirimpei, director adjunct SC Nova Apaserv SA
În urma depistării branșamentului ilegal, complexul de servicii a intrat în legalitate prin montarea unor contori inteligenți prin care consumul de apă poate fi citit și de la distanță. Respectiva aparatură nu poate fi manipulată pentru încurajarea unor eventuale alte consumuri frauduloase.
Administratorul afacerii ar fi recunoscut ilegalitatea și și-ar fi asumat inclusiv prejudiciul care urmează a fi calculat pentru ultimii trei ani. Ca explicație, a declarat că a preluat afacerea cu tot cu branșamentul ilegal. Contactat de redacția Botoșăneanul, proprietarul complexului a negat că ar fi avut vreun control de la Nova Apaserv și că ar fi avut nereguli la sediul pensiunii.
„Nu vă aud prea bine pentru că sunt plecat din țară”, a spus în primă fază administratorul pensiunii.
„Nu știu despre ce este vorba. Este prima dată când aud așa ceva, habar nu am, nu știu despre ce este vorba. Piscina, dar cine folosește piscina? Nu am așa ceva”, a fost poziția sa față de întrebările care i-au fost adresate de jurnaliști.
Mai mult, a declarat că plătește în jur de 2.000 – 3.000 de lei pe lună pentru serviciile de apă și canalizare și „poate puțin mai mult pe timpul verii când este funcțională și piscina”.
A oprit convorbirea spunând că se afla la volan.
Neoficial, la acest obiectiv reprezentanții Nova Apaserv ar fi depistat cel mai mare prejudiciu din ultimii doi ani, care s-ar ridica undeva la 300.000 de lei. Suma este calculată în baza unui regulament, fiind luați în calcul mai mulți factori, de la numărul de camere din pensiune la numărul de locuri din restaurant sau capacitatea piscinei. În cazul în care prejudiciul nu va fi asumat șu achitat, Nova Apaserv sesizează Poliția pentru infracțiunea de furt calificat.
Informația a început să circule imediat după desfășurarea impresionantă de forțe de la pensiune, însă explicațiile oficiale au fost furnizate într-un mod extrem de anevoios. Șeful Serviciul Antifraudă de la „Apă” a refuzat categoric dialogul cu jurnaliștii. Directorii companiei au afirmat în primă fază că, „în zonă era o lucrare a Primăriei și că s-a defectat un hidrant”. Ulterior au revenit telefonic și au confirmat că „într-adevăr s-a găsit ceva” la respectiva pensiune, dar că se așteaptă un raport oficial. Cel puțin în cazul directorului adjunct, Alin Cirimpei. Liviu Ștefan nu a mai revenit pentru a oferi informațiile solicitate, deși a promis că o va face într-o oră.
Respectiva pensiune este printre cele mai frecventate de botoșăneni, mai ales pe timpul verii. Poate caza 80 de persoane, iar restaurantul poate găzdui evenimente cu participarea a 200 de persoane, dispunând și de o terasă generoasă. Este dotată și cu un loc de joacă pentru copii.
(P) Tot ce trebuie să știi despre centralele termice pe lemne - avantaje, alegere, beneficii
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
(P) Strategii de marketing personal pentru modelele de videochat
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024
Laborator de la „Mavromati” lovit de ghinion, concurs ratat pentru încă un post
Oana Sava
Oct 29, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 29, 2024