Reabilitarea drumul Cristineşti – Baranca – Fundu Herţii – Racovăţ a cărei inaugurare a avut loc pe 18 decembrie, a devenit un non-sens. 11,7 milioane lei fără TVA s-au cheltuit prin Programului Operaţional Comun (POC) România – Ucraina – Republica Moldova finanţat de Uniunea Europeană pentru asigurarea unei căi de comunicaţii cu Ucraina prin Racovăţ, numai că lucrările la vamă nu s-au terminat şi nici nu există un orizon de timp pentru finalizare.
Vama Racovăţ, închisă de aproape patru ani
Închisă în martie 2010 pentru aducerea la standarde Schengen,
Vama Racovăţ nu s-a mai deschis nici până în ziua de astăzi din cauza unor divergenţe cu constructorul. Aceasta în condiţiile în care
Consiliul Judeţean Botoşani a accesat amintita finanţare prin POC tocmai motivând că drumul respectiv face legătura cu vama.
„Când a fost aprobat prin POC punctajul maxim care a fost oferit acestui proiect ca beneficii după finalizare era traficul care va fi prin Vama Racovăţ. Trebuie să dăm drumul şi la vamă că altfel avem probleme, dacă vor veni pe monitorizare şi se va constata că vama nu este deschisă şi drumul nu a avut eficienţa dorită şi programată atunci ne putem trezi că spun: trebuie să daţi nişte bani înapoi”, a afirmat
Florin Ţurcanu, preşedintele CJ Botoşani.
Acesta este dispus să preia
Vama Racovăţ la Consiliul Judeţean pentru terminarea lucrărilor.
„Am făcut toate demersurile la conducerea naţională a Vămii şi aşteptăm o poziţie oficială, să se finalizeze investiţia, dacă nu să ne transfere cu titlu gratuit această clădire la Consiliul Judeţean şi o finalizăm noi”, a mai spus
Florin Ţurcanu.
Întrebat despre banii necesari ducerii la bun sfârşit a lucrărilor, acesta a răspuns scurt:
„voi găsi fonduri”.
"Astfel ne-am justifica noi această cerinţă, acest drum"
Deschiderea
Vămii Racovăţ ar reanima şi comunele traversate de şoseaua reabilitată, adică Pomârla şi Cristineşti.
„Din nefericire, Vama Racovăţ nu este deschisă, ceea ce constituie un mare impediment. Sperăm ca guvernanţii şi toţi factorii de decizie să ţină seama de acest lucru pentru că astfel ne-am justifica noi această cerinţă, acest drum, prin existenţa punctului vamal Racovăţ, care face legătura către Herţa şi apoi Cernăuţi”, a afirmat
Dumitru Chelariu, primar de Pomârla.
10 kilometri de drum s-au modernizat prin POC motivându-se necesitatea existenţei unei legături către
Vama Racovăţ. (S.B.)
VEZI ŞI:
Gata drumul spre Vama Racovăț, şase foarfece la tăiat panglica – GALERIE FOTO
[[banner]]
CITEŞTE ŞI:
Jumătate de milion de euro cheltuiţi pentru o vamă închisă