Firma care reabiliteaza drumul este foarte aproape de insolvenţă, iar Consiliul Judeţean Iaşi se vede nevoit să reia proiectul de la capăt în condiţiile în care s-a realizat doar 10% lucrare, şantierul fiind acum gol. Săptămâna viitoare va avea loc o întâlnire cu reprezentanţii firma constructoare şi cu garantul acesteia pentru a se vedea în ce condiţii continuă proiectul.
În pericol de a rămâne cu drumul găurit şi abandonat, CJ Iaşi caută noi soluţii pentru reabilitarea DJ 282 Iaşi - Botoşani. SC Euroconstruct Group SRL Iaşi, care reabilitează artera rutieră, este foarte aproape de insolvenţă. În aceste condiţii CJ săptămâna viitoare şefii CJ vor avea o discuţie cu reprezentanţii companiei, dar şi cu garantul acestei firme, respectiv Selina SRL Oradea. Cele două firme sunt în relaţii apropiate, în trecut acestea asociindu-se pentru a câştiga mai multe licitaţii. Euroconstruct Group SRL se află într-o situaţie mai mult decat delicată, iar cei de la Selina SRL ar trebui să preia lucrarea şi să o finalizeze.
„Vrem să vedem care este situaţia actuală a proiectului şi de aceea i-am convocat la o întâlnire şi pe reprezentanţii garantului firmei constructoare. Dacă cei care execută lucrarea nu pot duce contractul la bun sfârşit, atunci garantul va trebui să preia tot", a spus
Constantin Simirad, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, citat de
Buna Ziua Iaşi. Selina SRL Oradea este o firmă cu 495 de angajaţi, înregistrată la Registrul Comerţului încă din 1994. În 2010 a avut o cifră de afaceri de 133 milioane lei.
Aproape doi ani de amânări
Reabilitarea DJ Iaşi - Botoşani se află printre cele trei mari proiecte prinse de CJ Iaşi înca de acum câţiva ani prin fonduri europene. Totuşi, acest proiect nu a fost dus nici până acum la capăt. Contractul cu Euroconstruct Group a fost semnat în urma cu câteva luni pentru 46,7 milioane lei, iar firma urma să asfalteze aproximativ 37 kilometri, pe ruta Ţigănaşi - Vlădeni - Plugari - Şipote - limită jud. Botoşani. Fie că a fost vorba de un şir nesfârşit de contestaţii, fie de indolenţa constructorului, proiectul a stagnat, iar cei care au avut de suferit au fost doar locuitorii comunelor străbătute de şosea. Toate acestea se întâmplă în condiţiile în care prima licitaţie a avut loc în februarie 2010. Printre participanţi s-a regăsit iniţial şi SC Transporturi Auto SA din Botoşani.
CITEŞTE ŞI:
Bătaie pe un drum de 60 de milioane lei