Un exemplu în acest sens ar fi drumul județean care merge spre limita cu județul Iași prin Hlipiceni și Răuseni și unde nu s-a mai intervenit de ani buni. Acest tronson ar putea fi inclus în drumul strategic care ar putea primi o finanțare de peste 180 de milioane de euro.
”
Acea zonă este propusă în primul rând pe axa de finanțare pe POR. Toată zona aia, Răuseni, Hlipiceni, Todireni, inclusiv Talpa – Blândești și în sus Trușești, Albești până la Săveni și să vedem dacă în bani se poate chiar până la Rădăuți Prut. Și pentru asta ne pregătim pentru o finanțare să depunem documentația la Piatra Neamț”, a declarat
Cristian Achiței, vicepreședintele CJ.
Promisiunea că pe această zonă ar putea fi trase fonduri europene este însă cu tăișuri întrucât până la o astfel de certitudine, șefii din
CJ susțin că nu vor fi efectuate lucrări de întreținere.
„
Zona aia Todireni, Hlipiceni, acolo nu s-a intervenit de multă vreme. Dacă obținem finanțarea pe Piatra Neamț atunci pe lucrările de întreținere vom face minimul pentru că altfel nu se mai justifică să cheltui niște bani dacă-mi vine o finanțare și îi fac consolidare și modernizare, tot cum trebuie”, a mai spus
vicepreședintele CJ.
Și resursele financiare prin
Programul Operațional Regional nu sunt certe la acest moment și conducerea CJ nu este optimistă că proiectul are șanse să fie depus până la finele verii, termenul avansat în primă fază.
”
Eu nu știu nici dacă în august se depune documentația pentru că deocamdată acordul de finanțare cu UE încă nu e semnat. Se discută despre master-planul de transport și băieții ăștia de la guvernare încă nu-l gătesc. Și aici e o întrebare dacă iese ghidul final, nu iese, mă apuc să cheltui niște bani pentru studii însă suntem pe o mică zonă de incertitudini”, a încheiat
Cristian Achiței.
CITEȘTE CARE AR PUTEA FI LOCALITĂȚILE TRAVERSATE DE DRUMUL STRATEGIC DIN JUDEȚ