Începând cu luna decembrie a anului, intră în vigoare regulamentul privitor la ordinea în traficul rutier prin care mai multe parcări publice devin cu plată iar mașinile parcate neregulamentar vor fi ridicate.
Este vorba despre regulamentul de organizare a circulaţiei rutiere în municipiul Botoşani şi a documentaţiei de delegare a gestiunii prin negociere directă, către Eltrans a activităţii de gestionare a parcărilor dotate cu parcometre si procedurilor aplicabile vehiculelor parcate neregulamentar şi a activităţii de ridicare, blocare, transport, eliberare sau relocare a vehiculelor staţionate neregulamentar, abandonate sau fără stăpân, de pe domeniul public sau privat al orașului.
Au fost depuse mai multe amendamente care au obținut votul consilierilor locali, cu anumite excepții.
Primul a fost al primarului Cătălin Flutur ca mașinile statului care se află în misiune să aibă gratuitate și care a fost aprobat, iar un altul a venit de la Marius Oroșanu care a cerut o micșorare de tarif la ridicare și transport și care a fost respins.
„Vreau să vă spun că municipiul Botoșani avea nevoie de acest regulament, chiar dacă s-a făcut un pic mai greu, s-a muncit mult la acest regulament, s-a luat în calcul cam tot ce era de luat din legislație. Vreau să mulțumesc celor care l-au întocmit, care au luat în calcul și amendamentele venite în urmă dezbaterii publice, apreciez munca de echipă, dl Cosmin Andrei care a avut o contribuție hotărâtoare la întocmirea regulamentului. Cred, în schimb, că ar fi trebuit să fim mai atenți să ne gândim la chestiunile pecuniare, la amenzile care se dau, par mari, chiar dacă ele sunt făcute în așa fel încât să acopere cheltuielile societății care va prelua această operațiune. Par mari, dar sunt comparabile cu cele din alte județe”,
Cătălin Flutur, primarul municipiului Botoșani
Liberalul Eugen Țurcanu a intervenit și a atras atenția mai ales celor de la Eltrans, societatea care se va ocupa de aplicarea acestui regulament, să aibă grijă să nu expună din nou cetățenii la abuzuri cum au fost cele din partea HSR-ului.
”Vreau să mulțumesc echipei care a lucrat la acest proiect, chiar dacă au doi, trei ani de când îl tot perfecționează, bine că s-a materilaizat într-un final. Sperăm să nu devină un factor de coerciție și de abuzuri și să nu avem bumerangul care se va întoarce împotriva noastră ca for deliberativ, în urmă efectelor puse în practică de Poliția Locală și Eltrans. Sperăm că vechile practici, când erau sunați cei de la HSR să vină să blocheze sau să ridice o mașină să nu se mai întâmple și să avem o normalitate pentru a decongestiona traficul și a disciplina cetățenii care parchează aiurea și comit abuzuri"
Eugen Turcanu, consilier local PNL
Și viceprimarul Cosmin Andrei s-a adresat celor de la Eltrans, reprezentați în sală de directorul Victor Ivănescu.
”Aș vrea să încurajez Eltrans să facă toate diligențele, este așteptat de mult timp regulamentul, din păcate colaborarea nu a început cu dreptul, așa am simțit din adresele primite și o lipsă de deschidere pentru o activitatea aducătoare de venituri. Dacă era organizată o licitație era o concurență extraordinară, iar cei care pot primi această activitate nu par încântați să o preia. Atrag atenția să aibă determinarea și trebuie să ia în calcul două aspecte, traficul rutier este foarte aglomerat în această perioadă, crește cu aproximativ 100 de mașini pe zi și trebuie rezolvată problemă congestiilor și în al doilea rând situația financiară de care s-au plâns. Aveți o activitate și va rog să o gestionați corespunzător",
Cosmin Andrei, viceprimarul municipiului Botoșani
Regulamentul aprobat astăzi are nevoie de aviz de la Poliția Rutier și viză de legalitate de la Prefectură. Ulterior, se va semna contractul de delegare a gestiunii către Eltrans.
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024