Avalanşă de reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Botoşani din partea unor botoşăneni care au constatat că facturile la energia electrică consumată au crescut simţitor fără însă ca această majorare să fie cauzată de un consum mai mare.
Botoşănenii au cerut clarificări de la comisarii de la Protecţia Consumatorilor care au purtat deja o discuţie cu reprezentanţii companiei germane de furnizare a energiei electrice. „
Am primit în ultima perioadă câteva reclamaţii referitoare la factura E.ON energie, au apărut în facturile la persoane fizice câteva elemente, noi ne-am interesat şi aş vrea să fac câteva precizări pentru ca, consumatorii să se lămurească. Noi nu putem interveni fiind vorba despre legislaţia în vigoare”, a declarat
Mirel Rogalschi, comisar şef în cadrul CJPC. Este vorba despre acciza necomercială care reprezintă taxa specială de consum, se virează la bugetul de stat şi este stabilită în conformitate cu Codul Fiscal. Al doilea element ar fi contribuţia pentru cogenerare de înaltă eficienţă şi modul de colectare a acesteia, stabilită într-un ordin al Agenţiei Naţionale de Reglementare a Energiei Electrice (ANREE) în scopul promovării produselor de energie electrică în cogenerare. Ultimul element apărut pe factură este certificatul verde care atestă producerea din surse regenerabile a unei cantități de energie electrică și este tranzacționat între producători și furnizorii de energie electrică. Toate cele trei elemente apărute pe facturi au dus la majorarea facturilor către cetăţeni însă comisarii de la Protecţia Consumatorilor susţin că nu pot interveni întrucât sunt reglementate prin lege.
CITEŞTE:
Comisari sesizaţi cu fast-food la şcoală, comerciantul pe picior de plecare