Angajaţii Consiliului Judeţean trebuie să îşi folosească maşina personală în interes de serviciu sau să apeleze la mijloacele de transport în comun. Şi asta pentru că, deşi nu a trecut decât o treime din această lună, instituţia a epuizat deja cota de carburant pentru aproape toate automobilele din dotare.
Vicepreşedintele CJ rămas la conducerea unităţii a fost informat luni dimineaţă de acest lucru de către Vasile Bânzar, directorul direcţiei de administrare a patrimoniului. Daciile Logan utilizate de funcţionari aveau repartizate câte 75 de litri de combustibil, care au fost consumaţi în primele zece zile ale lunii, astfel încât astăzi un şef de serviciu de la CJ a trebuit să facă deplasarea cu maşina personală la ADRNE Piatra Neamţ.
„Nu ai cu ce să mergi nici măcar penjtru rezolvarea problemelor cu fondurile europene, iar cei de la Piatra Neamţ te tot cheamă”, ne-a spus
Mihai Aroşoaie.
Cotă înjumătăţită de Guvern
Culmea este că instituţia ar avea suficienţi bani pentru benzină numai că un act normativ adoptat de Guvern anul trecut a stabilit o cotă de 75 l/maşină pentru aparatul propriu şi 150/l automobil pentru preşedinte şi vicepreşedinţi, iar neîncadrarea în aceste limite nu permite nici suplimentarea şi nici transferul de la alte capitole bugetare.
„Am înţeles că în alte judeţe se practică această cotă de combustibil pentru deplasări în interiorul judeţului, iar pentru exterior nu se include în cotă, adică pur şi simplu nu se ţine cont”, a mai declarat
vicepreşedintele Aroşoaie. Acesta a propus funcţionarilor din CJ aplicarea unei astfel de soluţii şi la Botoşani, numai că i s-a transmis că ar fi ilegală. În aceste condiţii angajaţilor nu le rămâne decât să utilizeze tramvaiul, autocarul sau automobilul proprietate personală, iar instituţia să le deconteze biletele sau bonurile de benzină pentru că, paradoxal, acest lucru poate fi făcut întrucât ar fi vorba de capitole bugetare separate.