Asociația Pro Infrastructură (API) a anunțat că, după mai bine de șase luni de la data la care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație primele segmente din Autostrada A 7, denumită și ”Autostrada Moldovei”, ar fi fost selectați constructorii.
Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)-Mizil - Asocierea Bog'Art-Tancrad-Cosedil (România-Italia)
Lotul 2, Mizil-Pietroasele - Asocierea Coni-Trace (România-Bulgaria).
Lotul 3 Pietroasele - Buzău - Asocierea Drum Asfalt-Ilgaz-OPR-Obras-Trameco
Potrivit Hotnews.ro, cele trei tronsoane ale A7 Ploiești (Dumbrava/A3) - Buzău au fost scos la licitație încă din iunie 2021 - în total cele trei loturi au o lungime de 63 km. Depunerea ofertelor - 39 la număr - s-a făcut în luna septembrie.
Primele tronsoane vor fi finanțate prin PNRR, doar că, deocamdată, CNAIR nu a confirmat informația făcută public de API.
„Le cerem imperios să respecte termenul, amânat de mai multe ori, de 22 februarie pentru anunțarea câștigătorilor astfel încât să intrăm cât mai repede în perioada contestațiilor care, sperăm, să fie rezolvate în cel mai scurt timp. Doar așa avem o șansă, mică, de a semna contractele pe toți cei 63,25 km din A7 în 2022. Toată autostrada A7 de la Ploiești la Pașcani este prinsă în PNRR și trebuie să fie gata în 2026. Pe Buzău-Focșani abia s-au lansat licitațiile iar pe Focșani-Bacău-Pașcani avem doar promisiuni vagi că acestea vor fi pornite în vară”, notează API.
Tronsonul Ploiești - Buzău este împărțită în trei loturi distincte:
- lotul 1 Dumbrava - Mizil (km 0+000 - km 21+000)
- lotul 2 Mizil - Pietroasele (km 21+000 - km 49+350)
- lotul 3 Pietroasele - municipiul Buzău (km 49+350 - km 63+250).
Valoarea estimată este între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA.
Abia în luna februarie 2022 s-au mai scos la licitație și alte patru tronsoane de la Buzău la Focșani, dar abia două au și fost publicate în SEAP.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Primul tronson practic a fost construit, circa 16 km din actuala centură a Bacăului, 16 km complet la profil de autostradă. Însă în afară de acel mic tronson, autostrada A7 înseamnă practic o suită de proiecte separate, licitate pentru proiectare separat în ultimii ani, de la Ploiești (Dumbrava), la Buzău, Focșani, Bacău, Pașcani, Suceava și până la Siret.
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.
Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.
DESCARCĂ APLICAȚIA BOTOȘĂNEANUL PENTRU MOBIL
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Plimbarea pe capotă sancționată de Poliție, la volan era o... ea – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 18, 2024
Bărbat căzut de pe bicicletă: Polițiștii locali au chemat ambulanța
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Angajări la Ambulanța Botoșani: CINCI posturi scoase la concurs
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024