Gigantul retailer de îmbrăcăminte vrea să dea lovitura și să le ia fața concurenței. Magazinul va lansa un proiect pilot prin care clienții pot cumpăra ceva ce nu s-a mai întalnit în magazin.
Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, va testa vânzarea de haine vintage şi second-hand, în încercarea de a profita de creşterea preocupărilor consumatorilor cu privire la impactul industriei asupra mediului, a declarat vineri directorul de sustenabilitate de la grupul suedez, transmite Reuters, potrivit agerpres.
Anna Gedda a precizat că H&M va lansa un proiect pilot în Suedia pentru vânzarea de articole de îmbrăcăminte second-hand la unul din magazinele sale marca & Other Stories, cu obiectivul de a extinde această schemă şi pe alte pieţe. Deocamdată nu se ştie dacă proiectul se va implementa si în magazinele din România.
„Totul se rezumă la economia circulară…are sens să analizeze acest segment”, a declarat Anna Gedda la un eveniment organizat la Berlin. „Vedem că aceasta devine o parte din ce în ce mai mare a industriei de fashion, cu oportunităţi atât pentru consumatori cât şi în ceea ce priveşte impactul asupra mediului, despre cum putem reduce în mod drastic acest impact prin prelungirea duratei de viaţă a produselor”, a adăugat Anna Gedda.
În ultimul an, a crescut gradul de conştientizare a pagubelor produse de creşterea rapidă a sectorului de fast fashion, exemplificat prin succesul unor lanţuri precum Primark sau Zara care vând haine atât de ieftine încât consumatorii le pot purta o singură dată.
Chiar dacă până acum au existat puţine semne că cererea pentru fast fashion ar fi încetinit, potrivit unei analize realizate de magazinele online ThredUp, piaţa hainelor second-hand ar urma să se dubleze în următorii cinci ani ajungând la 51 de miliarde de dolari.
H&M a mai încercat în trecut să vândă haine second-hand dar până la urmă a abandonat acest proiect. Haine vintage H&M sunt disponibile la vânzare pe platforme online precum ASOS şi eBay.
„Acum este un moment complet diferit când vine vorba de conştientizare şi sustenabilitate”, a spus Anna Gedda.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut iar stocurile de haine nevândute au crescut în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Botoșăneni atacați pe Pietonalul Unirii: Polițiștii locali au chemat ambulanța
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Zeci de viitori medici din Botoșani au dat examenul de rezidențiat – SPECIALIZĂRILE
Oana Sava
Nov 18, 2024
FĂRĂ bilete gratuite pentru copii la meciul FC Botoșani – FCSB
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Se caută consilier la AJOFM Botoșani – LISTA locurilor de muncă
Oana Sava
Nov 18, 2024