Doar 0,03% din drumurile judeţene ale Botoşanilor sunt impracticabile. Deşi poate părea o glumă, aceasta este situaţia oficială existentă în scriptele Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP) Botoşani.
Instituţia subordonată Consiliului Judeţean a răspuns unei interpelări formulate de colonelul în rezervă Radu Anton. Date fiind protestele tot mai dese organizate de cetăţeni din cauza stării deplorabile a aşa-ziselor şosele, fostul şef al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU), în noua sa calitate de consilier judeţean, a solicitat DJDP un program privind întreţinerea căilor rutiere pe care le are în administrare.
În răspuns se face practic o trecere în revistă a stării drumurilor judeţene la momentul completării adresei, acestea fiind împărţite în patru categorii: bună, mediocră, rea şi impracticabilă. Ei bine, în ultima clasă este introdus un singur drum sau mai exact un tronson de 200 de metri din DJ 208 D Bucecea - Hânţeşti. În acte acesta este singurul drum impracticabil din judeţul Botoşani, ceea ce înseamnă că din totalul reţelei peste 99% este practicabilă.
„Acolo e rupt drumul, nu mai există drum, se circulă pe lângă”,
Cătălin Gheorghian, director DJDP Botoşani.
Şi aceasta în condiţiile în care numai de la învestirea actualei echipe de conducere de la CJ Botoşani au avut loc trei proteste de amploare în care sute de şoferi au reclamat că îşi rup la propriu maşinile pe drumuri impracticabile. Oamenii au ieşit în stradă pentru Dorohoi - George Enescu – Havârna – Darabani, Mihălăşeni – Dângeni şi Nicşeni – Roma – Cişmea – Botoşani.
Reprezentanţii DJDP Botoşani susţin însă că, atât timp cât pe drumurile respective, dar şi pe altele aflate într-o stare jalnică, se poate circula, înseamnă că teoretic sunt practicabile, deşi realitatea este cu totul alta.
„Sunt drumuri care sunt, nu proaste, sunt foarte proaste, dar impracticabile nu sunt, că se circulă pe ele. Impracticabil înseamnă că nu se poate circula. Impracticabil înseamnă că drumul nu mai există”,
Aşadar, pentru a deveni impracticabil, nu este suficient ca un drum să aibă groapă lângă groapă, denivelări uriaşe, şanţuri pe mijloc şi să fii nevoit să mergi urgent la service, ci este necesar ca drumul respectiv pur şi simplu să dispară. Iar Cătălin Gheorghian spune că la DJ 208 D Bucecea – Hânţeşti chiar asta s-a întâmplat, din cauza inundaţiilor Siretul a rupt la propriu drumul. Acum maşinile nu mai circulă pe drumul respectiv, ci pe un fel de cărare din apropierea acestuia. Cum însă maşinile nu mai trec pe vechiul drum, oficial a putut deveni impracticabil.
Iar perspectivele sunt aproape lipsite de orice speranţă. DJDP Botoşani are în acest an pentru lucrări circa 7 milioane de lei, din care trebuie însă să achite o parte din deszăpezirea efectuată în primele două luni şi să ţină şi ceva bani pentru cea de la finele acestui an. În consecinţă, directorul DJDP Botoşani crede că pentru lucrări efective de întreţinere nu îi va mai rămâne nici jumătate din această sumă.
Pe de altă parte, din banii pe care CJ i-a alocat DJDP se vor cumpăra un tractor, două cositori şi o remorcă.
„Vrem să evităm închirierea unui camion pe care să-l folosim atunci când trebuie să scoatem pământul din şanţ şi să-l transportăm. Acum, când avem nevoie tot ne rugăm pe la primării”,
Dorin Birta, vicepreşedintele CJ Botoşani.
În acest fel, 270.000 de lei se vor duce pe achiziţia de utilaje.
După cum spune şeful DJDP Botoşani, „nu sunt nici drumuri rele, nici drumuri bune, sunt pe la mijloc”.
Prăjeni – limită judeţ Iaşi, Vorniceni – Cordăreni – Dumeni, Baisa – Corni şi Sarafineşti – Poiana sunt cele mai proaste drumuri de la categoria „rea”, însă atât timp cât ele încă există, nu pot fi trecute în situaţia de la DJDP în clasa „impracticabil”.
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Declarația zilei 27 noiembrie 2024
Oana Sava
Nov 27, 2024
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Șofer de 68 de ani AMENDAT la Botoșani: Polițiștii l-au lăsat fără „marfă”
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024