Insistenţa la care angajaţii nor instituţii bancare obişnuiesc să apeleze în cazul clienţilor prin numeroase telefoane date pentru a li se reaminti despre faptul că trebuie să-şi achite ratele sau pentru a fi sfătuiţi să nu depăşească termenul scadent pare să îi scoată din sărite pe cei apelaţi.
Mai ales că, aceste apeluri sunt făcute de cele mai multe ori pe perioada week-end-ului la ore matinale, în unele cazuri chiar şi în zilele de duminică, la ora 8:00 dimineaţa.
Este şi cazul unui botoşănean care susţine că a avut calitatea de angajat la o firmă privată din municipiu până în urmă cu doi ani de zile iar salariile îi erau virate prin card bancar. Odată cu desfacerea contractului legal de muncă, angajatorul nu a închis însă şi cardul bancar motiv pentru care botoşăneanului i-a fost calculat un comision de administrate a contului de către banca care avusese parafată o înţelegere contractuală cu fostul angajator.
În doi ani de zile de când nu mai este salariatul firmei de în cauză, suma pe care o datorează băncii fostul salariat se ridică undeva la 70 de lei, bani care ar fi fost plătiţi dacă persoana în cauză nu ar fi fost stresată de salariaţii băncii. Motiv pentru care s-a adresat
Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor care să ia eventuale măsuri pentru ca astfel de apeluri să înceteze.
„În jur de 70 de lei este totalul de comision de pe ultimii doi ani şi ceva dar persoana respectivă nu este supărată pe chestia asta. Este supărată că este sunat de o persoană din cadrul băncii, sau dacă au ei vreo societate, şi o stresează cu treaba asta”, a declarat
Mirel Rogalschi, comisar şef adjunct CJPC. Practica intens utilizată de salariaţii unităţilor bancare sau de firme de recuperare debite pare să aibă însă un efect opus asupra datornicilor.
CITEŞTE:
Bani „mâncaţi” de-un ATM reclamaţi la Protecţia Consumatorilor