Lucrările din acest an pe programul ISPA, derulat de Apa Grup, vor mai dura cel mult 5 săptămâni. Forurile de decizie au hotărât ca începând cu 18 decembrie să se închidă toate şantierele din municipiul Botoşani, din cadrul proiectului, să se refacă zonele asfaltate sparte, totodată astupându-se orice şanţ aflat la acea dată în lucru. În acelaşi timp, lucrările efectuate nu vor rămâne nesupravegheate, o echipă condusă de un reprezentant al Hidroconstrucţia Bucureşti urmând să asigure şi ulterior datei de 18 decembrie, legătura cu autorităţile locale.
„Ne cerem scuze tuturor botoşănenilor de disconfortul creat pe alocuri prin lucrările ce au condus la sugrumarea traficului rutier. Îi asigurăm, însă, că în fiecare zi avem grijă ca acest disconfort să fie cât mai mic. Îi rog pe consumatorii noştri să ţină cont că un an şi ceva suportăm cu toţii problemele create de şantiere, însă multe decenii după aceea vom avea o apă mai curată şi fără întreruperi în alimentare.”, a explicat
Maricel Georgescu, directorul general al Apa Grup, precizând că, tocmai pentru minimizarea disconfortului, pământul din şanţuri este scos şi transportat în altă locaţie pe parcursul montării conductelor.
Toate lucrările ce interferează cu infrastructura rutieră sunt aprobate de Serviciul Poliţiei Rutiere şi Primăria Botoşani, astfel încât echipajele care dirijează circulaţia au autoritate deplină în ceea ce fac. În prezent sunt patru astfel de zone problematice. În zona gării Hidroconstrucţia a finalizat lucrările cu un avans de două săptămâni, iar firma Conrec a asfaltat ieri ultimii 10 metri de carosabil, intervenţiile rămase fiind doar pentru sistematizarea executată de viitorul supermarket. Pe Sucevei traficul este afectat de o subtraversare care va permite reluarea circulaţiei în condiţii normale în maxim o zi. Conform celor stabilite se va lucra şi noaptea pentru scurtarea intervenţiilor.
Lucrările de pe George Enescu şi Calea Naţională( din zona industrială) sunt, însă de durată, traficul urmând să revină la normal în minim două săptămâni.