A costat circa două milioane de dolari şi are un lift care nu funcţionează din cauza unui litigiu de doar 3.000 de dolari. Este vorba de noul sediul al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) din strada col.Tomoroveanu. Deşi angajaţii instituţiei s-au mutat în imobil de aproape trei săptămîni, nici ei şi nici botoşănenii care apelează la serviciile unităţii nu pot utiliza liftul. Acesta a fost adus tocmai din Spania de către firma Max Instal SRL din Suceava, este funcţional, dar nu are autorizaţie de la ISCIR (Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipienţilor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat) pentru a putea fi utilizat. Societatea suceveană, care a montat ascensorul, refuză să predea documentele necesare obţinerii avizelor de la ISCIR pe motiv că, din preţul total de circa 90.000 de lei, mai trebuie să i se plătească 10.000 lei.
Atît conducerea AJOFM, cît şi cea a firmei Ascon care a reabilitat sediul recunosc că mai trebuie plătită amintita sumă, numai că fiecare susţine că este de datoria celeilalte să dea banii.
„AJOFM a dat toţi banii din punctul de vedere al funcţionării liftului, adică pentru aducerea lui, pentru montare şi ISCIR-izare prin devizul dat de Ascon şi plătit de noi”, ne-a declarat
Teodor Dimitriu, directorul coordonator al AJOFM. Acesta susţine că, prin contractul pe care instituţia ce o conduce l-a avut cu Ascon, firma botoşăneană trebuia să se ocupe inclusiv de lift şi că aceasta, mai departe, a apelat la firma din Suceava în privinţa ascensorului.
La rîndul său, şeful Ascon refuză să achite suma menţionată întrucît, spune el, AJOFM îi datorează deja nişte bani pentru lucrări efectuate pe care conducerea instituţiei refuză să i le achite.
„Dacă ar fi vorba de o sumă mai mare aş fi înţeles, dar aşa e bătaie de joc, e vorba de rea voinţă”, a afirmat
Constantin Zaharia, preşedintele consiliului de administraţie al SC Ascon SA. Acesta a mai spus că i-a propus şefului AJOFM să îi dea banii, iar el să îi vireze de faţă cu acesta spre Max Instal SRL, numai că Teodor Dimitriu ar fi refuzat.
Marţi conducerele unităţilor în litigiu au încercat o conciliere, însă aceasta a eşuat, urmînd ca problema liftului să fie tranşată în instanţă.
„Pentru două etaje o să urce lumea pe scări, asta este”, a concluzionat
Teodor Dimitriu.
Noul sediu al AJOFM, cu parter şi trei etaje, a costat circa 5,7 mlioane de lei. El a aparţinut societatăţii Forma şi a fost preluat de stat în contul unor datorii de circa 3,6 milioane lei pe care societatea le avea la bugetul asigurărilor sociale. Apoi, s-au cheltuit alţi 2,1 milioane lei pentru amenajarea sa. După ce s-au cheltuit atîţia bani, doar pentru 10.000 de lei liftul nu poate fi utilizat.
Sergiu BĂLĂŞCĂU