Lantul de magazine Fidelio care nu demult reprezenta o afacere infloritoare pentru omul de afaceri botosanean Mihai Daniel Mihaila, a capotat odata cu inceperea recensiunii economice.
Imaginea Fidelio poate fi conturata acum prin tranzactii fortate, la care se adauga frica de faliment, nervii intinsi la maximum, dar si bani putini….. cam a ajuns lantul de magazine pe piata de fuziuni si achizitii.
Cel care s-a incumetat sa preia la sfarsitul lunii august lantul de magazine Fidelio, a fost suceveanul Costel Chelariu de 45 de ani, afacere care a reprezentata pentru el una dintre cele mai mari provocari de pina in prezent.
Cu datorii de 6,5 milioane de euro, patru magazine inchise de la inceputul acestui an, furnizori neplatiti, comprimarea pietei si o concurenta nemiloasa, sansele celor 10 magazine amplasate in judetele Botosani, Suceava, Neamt si Iasi de a razbate cu brio prin criza, nu sunt dintre cele mai optimiste.
“
A fost un transfer de business in cadrul caruia mi-am asumat datoriile retailerului si nu am platit nimic” a explicat Costel Chelariu datele tranzactiei pentru ziarul
Cotidianul.
Reteaua de magazine Fidelio a fost infiintata in anul 2000 prin firma SC Danilux SRL Botosani care il avea ca unic asociat si administrator pe Mihai Daniel Mihaila, nascut la data de 31 august 1973 in Botosani.
In ultima parte a lunii mai 2009, societatea botosaneana a inceput sa nu isi mai onoreze obligatiile de plata asumate prin emitere Bilete de Ordin, astfel ca, pe data de 25 mai 2009 a fost deja inregistrata in Centrala Incidentelor de Plati (CIP).
Insa, chiar daca numarul acestor refuzuri a fost redus, suma refuzata la plata a fosu una impresionanta:
peste 1 milion de lei.
In alta ordine de idei, refuzul mediu la plata a fost de peste 1,5 miliarde de lei vechi per Bilet la Ordin.