Cu siguranță, anotimpul rece nu este deloc pe placul afaceriștilor din județul nostru și nu numai. Vorbim mai ales de cei care dețin spălătorii, terase sau au un loc închiriat în Piața Centrală.
Anotimpul rece vine cu o sumedenie de probleme pentru antreprenori. Cele vizibile sunt desigur scăderea clienților și odată cu aceasta și a cifrei de afaceri. Afectate de temperaturile reduse sunt vizibil spălătoriile și terasele, care în timpul verii sunt neîncăpătoare.
Am vorbit astăzi cu unii dintre antreprenorii din județul nostru care au astfel de afaceri, iar părerile sunt împărțite.
”În fiecare an sunt niște luni, ianuarie, februarie care au un nivel maxim, este luna iulie care are un nivel maxim. Adică sunt niște lucruri pe care noi le știm an de an, faptul că nu avem acum terasă, asta nu înseamnă că ne-au scăzut vânzările. Dacă ne raportăm la iulie, clar că avem vânzări mai scăzute, dar dacă mă raportez la ianuarie anul trecut, nu”,
George Aboaiece, manager restaurant LaStrada
Totuși, administratorii afacerilor rămân optimiști, iar motivul principal este faptul că de la an la an, vânzările pe perioada iernii cresc.
”Este un procent care ne arată că de la an la an, vânzările cresc în ultimii trei ani de zile.”
George Aboaiece, manager restaurant LaStrada
Am contactat și managerul unei spălătorii din oraș. Cum era de așteptat, l-am găsit foarte dezamăgit. El ne-a spus că în anul 2019, spălătoria nu mai este o afacere profitabilă.
”Suntem defavorizați în perioada asta a anului din cauza condițiilor meteorologice. Fiind vremea urâtă și înghețat afară și condițiile în care se spală mașinile sunt mai grele și oamenii preferă să mai amâne spălarea mașinilor deoarece se murdăresc foarte repede”,
Ciprian Huțanu, manager spălătoria Dom Auto
Acesta a mai adăugat că vânzările scad în această perioadă cu aproape 70% față de cele din timpul verii.
Cert este că înainte de sărbători, spălătoriile din oraș erau arhipline, lucru care se întâmplă și în zilele însorite, însă se pare că nu suficient.
Cu siguranță, cei care urăsc cel mai mult lunile friguroase sunt comercianții din Piața Centrală care pierd zeci sau chiar sute de clienți. Unii dintre ei și-au abandonat tarabele în zilele geroase.
Câțiva ne-au spus că vin să-și vândă marfa indiferent de anotimp, iar alții ne-au zis că, deși au fructe proaspete, naturale, botoșănenii preferă totuși supermarketurile pentru că e mult mai confortabil de făcut cumpărături, mai ales iarna.
Comercianții ne-au asigurat că fructele și legumele nu sunt înghețate, deoarece în fiecare zi le depozitează într-o magazie, la loc călduros.
În ultimele zile, temperaturile cu minus par că s-ar mai fi domolit, ceea ce nu poate fi decât o mare bucurie pentru toți antreprenorii care au activități în aer liber. Până la venirea primăverii aceștia sunt nevoiți să accepte și minusurile afacerii.
DESCARCĂ APLICAŢIA BOTOŞĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Se caută consilier la AJOFM Botoșani – LISTA locurilor de muncă
Oana Sava
Nov 18, 2024
ANUNȚ Licitație Direcția de Servicii Publice pentru locuri disponibile în piețe
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
SCANDAL în scara unui bloc din Botoșani: Bărbat dus în cătușe la sediul Poliției Locale
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024
Echipa de rugby a României, meci cu Portugalia pe Stadionul Municipal
Redacția Botoșăneanul
Nov 18, 2024