Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să aibă acces la toate datele privind plăţile efectuate cu cardul de către persoanele fizice la POS-urile instalate în magazine, măsura fiind propusă în cadrul proiectului de conectare a tuturor caselor de marcat ale firmelor la sistemul informatic al Fiscului, arată un proiect de Hotărâre de Guvern publicat în 12 iulie de către Ministerul Finanţelor.
Sunt informații la care ANAF ar avea acces, fără mandat judecătoresc, după cum reiese dintr-un proiect pus în dezbatere, de Ministerul de Finanțe, anunță Digi 24.
Proiectul de act normativ acordă angajaţilor Fiscului acces la informaţii detaliate despre toate plăţile făcute cu cardurile în România şi despre posesorii cardurilor care au făcut plăţile.
"În cazul plăţilor electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacţiei, comunică Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, simultan cu transmiterea tranzacţiei către instituţia acceptantă ,date despre ID –ul terminalului, ID-ul comerciantului, numărul, valoarea, data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, instituţia acceptantă, numărul cardului utilizat pentru efectuarea plăţii, cod autorizare plată, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deţinătorului cardului", se arată în nota de fundamentare a actului normativ.
Prevederea este inclusă într-un proiect de Hotărâre pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului care reprezintă legislaţie secundară în materie fiscală.
Această cerinţă este detaliată într-una dintre anexele Hotărârii.
Legislaţia actuală prevede că marii contribuabili vor fi obligaţi să utilizeze case electronice de marcat începând cu data de 1 aprilie 2017, în timp ce de la 1 iulie 2017 obligaţia este impusă şi contribuabililor mijlocii.
Contribuabilii mici vor fi obligaţi să folosească astfel de aparate de la 1 noiembrie 2017.
Comercianţii sunt obligaţi să achiziţioneze, până la data limită, o casă de marcat cu jurnal electronic care costă între 500 şi 1.000 de lei, potrivit datelor afişate pe site-urile de comerţ online.
Citește și: ”Omor” la Trezorerie, tehnologia ne dă în cap, oamenii se calcă în cozi – FOTOGALERIE
Apă oprită pe mai multe străzi din municipiu din cauza unei avarii
Oana Sava
Nov 25, 2024
FC Botoșani egalată pe final în derby-ul Moldovei – VIDEO
Oana Sava
Nov 25, 2024
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024