Conducerea Spitalul Judetean Mavromati intentioneaza sa externalizeze Laboratorul de Analize care apartine unitatii spitalicesti.
Desi acesta decizie a starnit deja o serie de nemultumiri in randul personalului care activeaza in cadrul Laboratorului, echipa manageriala este decisa sa isi duca la indeplinire acesta initiativa.
Potrivit actualei conduceri majoritatea echipelor manageriale care s-au perindat la conducerea Spitalului au avut ca obiective externalizarea unor servicii conexe cum ar fi spalatoria, bucataria, laboratorul de analize sau paza.
Intr-un final, singurul serviciu in care s-a reusit acest lucru a fost cel al pazei si care a rezistat dupa ce a fost preluat de o firma privata.
Astfel incat, actuala conducere a unitatii medicale si-a propus finalizarea acestei strategii apeland la una dintre posibilitatile oferite de actuala legislatie in vigoare.
Lucru care a provocat o oarecare panica in randul angajatilor care sustin ca si-ar putea pierde locurile de munca.
“
In conditiile unei subfinantari cu caracter permanent Spitalul Mavromati nu mai poate asigura aportul financiar pentru intretinerea in conditii minime satisfacatoare a serviciilor conexe, factura uriasa a datoriilor de aproximativ 80 de miliarde de lei a dus la aparitia unor grave disfunctionalitati si in aprovizionarea cu reactivi, furnizorii refuzand sistematic colaborarea pina la achitarea facturilor restante, afirmatia ca laboratorul de analize este sabotat de conducerea spitalului este una neadevarat si de-a dreptul nastrusnica”, a afirmat Cornel Enache, manager Spitalul Judetean Mavromati.
In opinia acestuia, laboratorul din incinta spitalului este unul dintre serviciile paraclinice cele mai scumpe datorita consumului ridicat de reactivi, a cheltuielilor de personal dar si din punct de vedere a aparaturii care este demodata si care nu poate fi remediata din punct de vedere tehnic tocmai in contextul crizei bugetare.
Laboratorul de Analize ar fi acumulat pina in prezent datorii de circa 350.000 de lei, ceea ce face imposibila aprovizionarea cu reactivi, iar in aceste conditii personalul lucreaza la capacitate minima, cu materia prima ramasa.
O solutionare a acestei situatii ar fi o asociere investitionala, prin care acest serviciu sa fie preluat de o firma privata din punct de vedere al aparaturii si al personalului, iar spitalul sa pastreze un control partial asupra laboratorului.
Acesta modalitate ar duce la scaderea cu 10-15% a costurilor specifice.
“
Tin sa pun capat acestor mieuneli sindicale care au aparut in ultimul timp si sa asigur personalul ca va fi pastrat in integralitatea sa, cu aceleasi drepturi salariale si fara sa fie modificari la contractul colectiv de munca, astfel orice temere sindicala si profesionala este neindreptatita”, a mai afirmat
Cornel Enache.
Nu va fi aplicata acesta masura si in cazul laboratorului de la Sectia de Boli Infectioase care are un alt specific, In cadrul ambelor laboratoare activeaza circa 100 de angajati.
In prezent procedura este in derulare cu respectarea stricta a legalitatii.