Președintele ANPC, Cristian Popescu-Piedone, avansează primul proiect relevant de modificare a legislației, de la preluarea mandatului, pregătind introducerea unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a prețului final al unui produs comercializat.
Astfel, comercianții vor fi obligați să afișeze lângă prețul final al produsului comercializat și adaosul comercial aplicat pentru produsul respectiv, în raport cu prețul de bază al producătorului.
Este argumentat că ceea ce lipsește în prezent e transparența modului în care sunt stabilite prețurile produselor de către operatorii economici pornind de la prețul de bază al producătorului.
"Necesitatea reglementării unei norme care să oblige operatorii economici să afișeze lângă prețul final al produsului comercializat și adaosul comercial aplicat pentru produsul respectiv, în raport cu prețul de bază al producătorului, are drept scop informarea în mod clar, precis și neechivoc a consumatorilor cu privire la modul în care este stabilit prețul final al produsului sau al serviciului pe care dorește să îl achiziționeze, astfel încât, pe baza informațiilor necesare, suficiente, verificabile și ușor de comparat, aceștia să aibă posibilitatea să aleagă acel produs care corespunde exigențelor lor din punct de vedere al nevoilor și al posibilităților lor financiare. Având în vedere atribuțiile A.N.P.C., de supraveghere și control, precum și de informare corectă a consumatorilor, considerăm că este imperios necesar acest act normativ pentru informarea corectă, completă și precisă a consumatorilor cu privireâ la adaosul comercial aplicat produselor comercializate, în raport cu prețul de bază al producătorului", este arătat.
În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin inscripționarea pe produs sau în imediata vecinătate unde produsul este expus a adaosului comercial aplicat produsului în raport cu prețul de bază al producătorului, în același câmp vizual în care este afișat prețul și utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici ca cele utilizate la evidențierea prețului produsului, scrie profit.ro.
În cazul unei vânzări online, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin afișarea în același câmp vizual în care este expus prețul produsului, a adaosului comercial aplicat produsului în raport cu prețul de bază al producătorului, utilizând aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici ca cele utilizate la evidențierea prețului produsului.
Crin Antonescu ajunge la Botoșani la finele săptămânii
Gabriela Erdic
Mar 18, 2025
Adrian Mutu a fost dat afara de la Petrolul după eșecul cu FC Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Mar 18, 2025
Dispar bancomatele din România: Cu ce vor fi înlocuite ATM-urile
Redacția Botoșăneanul
Mar 18, 2025
Redacția Botoșăneanul
Mar 18, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile