Autoritatea Naţională pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) a luat atitudine publică faţă de ceea ce se întîmplă cu botoşănenii care şi-au plătit în avans facturile la fostul operator de apă. După cum v-am informat în luna decembrie, abonaţii care au achitat peste ceea ce au consumat au fost informaţi de noul furnizor că banii lor nu pot fi luaţi în calcul de acesta şi trebuie să îşi rezolve situaţia cu lichidatorul judiciar de la SC Apa Grup SA.
În opinia reprezentanţilor ANRSC plăţile în avans făcute de botoşăneni, în valoare totală de circa 100.000 de lei, trebuiau preluate de SC Nova Apaserv SA.
„Nu este corect tratamentul aplicat de noul operator faţă de cetăţenii care au făcut dovada că sunt buni platnici. Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Aqua (care coordonează practic activitatea SC Nova Apaserv SA – n.r.) trebuia să analizeze situaţia celor care au plătit avans înainte de semnarea contractului cu noul operator”, a afirmat
Dorin Alexandru, directorul adjunct al ANRSC. Potrivit acestuia, problema poate fi relativ facil soluţionată atît timp cît acţionarii şi conducerea executivă de la SC Apa Grup SA este aproape similară cu cea de acum a SC Nova Apaserv SA, iar angajaţii care lucrează la centrele de încasări sunt aceeaşi.
„Nu este corect pentru că îi loveşti tocmai pe cei care au fost serioşi, în loc să fie stimulată prin activităţi manageriale plata în avans”, a mai arătat
Dorin Alexandru. Acesta susţine însă că ANRSC nu poate aplica sancţiuni pentru astfel de fapte, dar că va încerca să participe la o adunare generală a ADI Aqua pentru a soluţiona problema şi a nu mai pune oamenii pe drumuri.