Anunțul a fost făct prin intermediul unui comunicat de presă.
Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani demarează astăzi, 21 februarie, Campania de informare a fermierilor cu privire la primirea Cererilor de Plată în anul 2025, sub sloganul:
“Depune la APIA Cererea de Plată în perioada 3 martie – 30 mai 2025!
APIA, mereu alături de fermieri!”
Astfel, zilnic în perioada 21 februarie - 16 martie 2025, Centrele județene și locale APIA vor organiza sesiuni de informare invitând fermierii să participe în număr cât mai mare pentru a le oferi informații cu privire la:
Fermierii vor putea depune Cererea de Plată în perioada 03 martie – 30 mai și fără obligația de a se prezenta la Centrele APIA, doar prin accesarea aplicației geospațiale AGI Online, conform Instrucţiunilor de utilizare disponibile în interfaţa aplicaţiei, pe site-ul APIA www.apia.org.ro.
În situația în care se accesează și scheme din sectorul zootehnic, fermierii se vor prezenta la centrele APIA conform programării pe care au stabilit-o în prealabil cu funcționarii APIA, în vederea completării declarației în aplicația dedicată sectorului zootehnic, înainte de accesarea AGI Online.
Astfel, funcționarii APIA vor contacta fermierii în vederea programării pentru depunerea cererilor de plată.
La completarea cererii, fermierii care sunt beneficiari APIA își vor actualiza informațiile din cererea de plată pentru Campania 2025.
Se va completa o singură cerere de plată, chiar dacă solicitantul utilizează suprafeţe de teren și/sau deține explotații cu cod ANSVSA în diferite localităţi/judeţe.
Intervențiile/măsurile/schemele de sprijin aferente sectoarelor vegetal și zootehnic gestionate de APIA în Campania 2025 sunt prezentate în Anexă.
Fermierii trebuie să verifice împreună cu primăria pe raza căreia utilizează terenul, situația înscrierii în Registrul agricol a datelor despre terenul agricol și să permită acesteia să transmită la APIA adeverințele privind utilizarea terenului conform înscrierii în Registrul Agricol.
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului trebuie să fie încheiate înaintea depunerii cererii de plată şi să fie valabile la data depunerii acesteia.
Adeverințele emise pentru schemele de sprijin cuplat din sectorul zootehnic de către asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea registrului genealogic al rasei/oficiul pentru zootehnie judeţean, pot fi transmise electronic prin platforma pusă la dispoziție de către APIA, cu informarea fermierului conform procedurii deja utilizate și în anii anteriori de campanie.
De asemenea, fermierii care deţin animale în exploataţie au obligația să se asigure că datele acestora sunt actualizate/corectate în Baza Națională de Date (BND) (la medicul veterinar concesionar/asociaţie/propriile evidenţe, dacă este utilizator SNIIA).
Responsabilitatea privind legalitatea şi valabilitatea documentelor aparţine fermierului şi/sau autorităţii care a emis/atestat aceste documente, după caz.
ATENŢIE! Fermierii pot semna cererile folosind și semnătura electronică. În această situație este necesar să anunțe (prin mesaj, telefonic sau prin e-mail) funcționarul desemnat să gestioneze cererea despre faptul că dorește să se semneze electronic cererea de plată. Semnătura electronică aplicată pe cererea de plată trebuie descărcată din aplicația AGI Online la data depunerii cererii. Angajamentele și declarațiile, părți ale cererii de plată, se vor semna, de asemenea, electronic la aceeași dată.
Materialele de informare (afiș, pliante, broșură) aferente Campaniei 2025, legislația aferentă, informațiile detaliate pentru accesarea fiecărei măsuri de sprijin/intervenții și listele cu UAT-uri eligibile pentru Măsura 10, DR-01, DR-02, DR-03, DR-09, DR-10, DR-11, pot fi consultate la centrele APIA și pe site-urile www.apia.org.ro , www.madr.ro și www.pndr.ro.
Foarte important este ca, înainte de semnarea cererii de plată 2025, solicitanții să verifice încă o dată infomațiile înscrise în aceasta și documentația care o însoțește!
Asigurăm fermierii de tot sprijinul specialiștilor APIA în informarea cât mai eficientă cu privire la depunerea cererilor de plată în anul 2025 și furnizarea informaţiilor necesare pentru accesarea intervenţiilor/măsurilor/schemelor prevăzute în Planul Strategic 2023-2027 și măsurilor de mediu și climă din PNDR 2014 – 2020.
Totodată,fermierii sunt rugași să respecte data și ora programării la APIA în vederea depunerii în timp util a cererii de plată în anul 2025!
În documentul de mai jos regăsiți o listă cu schemele de plată aferente sectoarelor vegetal și zootehnic gestionate de APIA în Campania 2025
Redacția Botoșăneanul
Feb 21, 2025
Vouchere de 20.000 de euro pentru reabilitarea locuinţelor şi instalarea panourilor solare
Redacția Botoșăneanul
Feb 21, 2025
Cum ozonarea și CBD-ul transformă piața produselor naturale
Redacția Botoșăneanul
Feb 21, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile