Măsura este aproape de votul decisiv, la Camera Deputaților.
Șoferii vor fi nevoiți să respecte o obligație existentă deja, dar în mai multe situații, conform unei propuneri legislative care a primit recent raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz.
Concret, șoferii vor trebui să folosească faza scurtă pe toate drumurile publice, respectiv și pe cele naționale sau județene, nu doar pe autostrăzi, drumuri expres sau europene, așa cum stabilește Codul rutier acum.
Mai exact, proiectul legislativ, ce ar putea primi curând votul decisiv al deputaților, îi va obliga pe șoferi să folosească luminile de întâlnire sau faza scurtă, așa cum mai sunt acestea cunoscute, și atunci când circulă, în timpul zilei, pe drumurile naționale sau pe cele județene. Propunerea legislativă trebuie să fie la Camera Deputaților și publicată în Monitorul Oficial ca să se aplice, atenţionează Avocatnet.ro.
Concret, conducătorii de autovehicule și tractoare agricole sau forestiere vor fi obligați să circule tot timpul cu faza scurtă aprinsă sau cu luminile pentru pentru circulația diurnă (în engleză, DRL - Daytime Running Light) "pe toate categoriile de drumuri publice".
Obligația de a folosi faza scurtă pe timpul zilei sau, dacă mașina este dotată cu așa ceva, cu luminile pentru circulația diurnă există în prezent, potrivit Codului rutier în vigoare, doar pentru șoferii care circulă cu mașina pe autostrăzi, drumuri expres sau drumuri europene (notate cu E), nu și pentru cei care merg pe drumurile naționale (notate cu DN) ori drumuri județene (notate cu DJ). Obligația e valabilă și în cazul șoferilor de tractoare agricole sau forestiere.
Pe de altă parte, în prezent, legislația rutieră obligă motocicliștii să folosească luminile de întâlnire pe toată durata deplasării acestora pe drumurile publice, fără să se numească clar, ca în cazul șoferilor, categoriile de drum pe care trebuie respectată obligația.
Această propunere legislativă este destinată completării legislației naționale din domeniul circulației rutiere, în condițiile în care, în multe țări europene, legislația rutieră stabilește obligația de a folosi luminile de întâlnire în afara localităților, indiferent de tipul drumului, acest lucru având ca scop reducerea numărului de accidente auto.
Potrivit statisticilor Uniunii Europene, România se află pe unul dintre ultimele locuri în topul siguranței rutiere, înregistrând anual aproape 100 de decese rezultate din astfel de accidente, media europeană fiind la jumătate (49 de cazuri).
Redacția Botoșăneanul
Nov 01, 2024
Botoșănean FĂRĂ permis prins la plimbare pe o stradă din municipiu
Redacția Botoșăneanul
Nov 01, 2024
Bogdan Cosmescu, nemilos la adresa FC Botoşani: De ce s-au mai prezentat?
Redacția Botoșăneanul
Nov 01, 2024
Mașină trasă pe dreapta: Bărbat prins BEAT la volan pe un drum din județ
Redacția Botoșăneanul
Nov 01, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 01, 2024