Românii au folosit cardurile de debit și credit pentru a plăti online în luna noiembrie 2022, mai mult ca niciodată. În contextul Black Friday, s-au consemnat noi recorduri cu privire la plățile online prin folosirea cardurilor bancare, conform datelor publicate de toate firmele implicate - bănci, procesatori de plată și magazine online.
Spre exemplu, în data de 11 noiembrie, procesatorul de plăți online NETOPIA Payments a raportat faptul că numărul tranzacțiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27% comparativ cu ediția precedentă a Black Friday. Un alt procesator din mediul digital, PayU România, menționa că la ora 17:40, în aceeași zi de 11 noiembrie (aleasă drept Black Friday de cei mai mulți retaileri din mediul virtual), se înregistrau deja peste 600.000 de tranzacţii în valoare totală de 330 milioane de lei.
Relevante sunt și datele furnizate de bănci, în ceea ce privește utilizarea cardurilor emise de acestea, pentru cumpărături de Black Friday. Liderul pieței bancare din România a raportat plăți în rate online prin programul de carduri de credit al Băncii Transilvania în creștere de peste 7 ori, cu ocazia Black Friday 2022. Față de o perioadă obișnuită din an, cumpărăturile online procesate de Banca Transilvania au crescut, ca volum, de 10 ori. În urcare a fost și valoarea medie pe tranzacție: plus 36% față de o zi standard.
Cel mai mare retailer online local, eMag, a raportat vânzări cu o valoare totală de peste 644 de milioane de lei în ediția actuală a campaniei Black Friday, cu 35 de milioane de lei mai mult faţă de ediţia precedentă. A fost al 12-lea eveniment de shopping sub titulatura Black Friday organizat de acest magazin online, de această dată alături de companiile active în platforma de tip marketplace. S-au consemnat peste 560.000 de clienţi într-o singură zi de cumpărături online.
În România, multe magazine online au lansat campanii de tip Black Friday încă de la începtului lunii noiembrie, cu o avalanșă de promoții pe data de 11 noiembrie. Foarte mulți retaileri au continuat promoțiile și în week-endul imediat următor. Fiecare magazin online și-a stabilit propria perioadă a campaniei Black Friday, de la o zi, la câteva săptămâni sau chiar toată luna noiembrie, eventual în mai multe valuri de oferte. Un moment intens al reducerilor a fost consemnat și pe data de 25 noiembrie - ziua oficială a Black Friday la nivel internațional, în special în Statele Unite ale Americii.
După mulți ani de creștere accelerată, piața online de comerț electronic pare să avanseze și în anul 2022 cu 10-15%, conform estimărilor specialiștilor. Cardurile bancare sunt utilizate tot mai mult la cumpărături, atât offline, cât și online. Când vorbim despre creșterea numărului de plăți online cu cardul, nu ne referim însă doar la sectorul de shopping de produse, ci și la partea de servicii, în diverse industrii, de la turism, până la divertisment pentru timpul liber.
În sectorul de divertisment online, cele mai multe plăți se consemnează pentru jocuri video și servicii digitale, dar și pentru abonamentele la platformele de video streaming, cu filme și seriale. Până și pasionații de jocuri de noroc folosesc frecvent plățile online, pe platformele licențiate de cazino online și alte astfel de jocuri. Unele dintre cele mai accesate pacanele, jocuri ca la aparate din sălile offline, se pot juca gratuit pe internet, dar există desigur și variantele cu mize reale. Plățile spre acești operatori, precum și retragerile ulterioare de câștiguri, sunt simplu de realizat cu ajutorul cardurilor bancare.
Toți marii organizatori de evenimente permit cumpărarea biletelor pe internet, cu plată online. Ne referim aici la spectacole de teatru, bilete de cinema, bilete la festivaluri de muzică precum UNTOLD, Neversea, Electric Castle sau Summer Well, bilete și abonamente la evenimente sportive și multe altele. Indiferent dacă vrei să vezi un film la cinematograf sau să asiști la un meci de fotbal, cel mai simplu este să cumperi biletele de acces din mediul online și să plătești cu cardul de debit sau credit.
Pentru anul 2023, este de așteptat ca trendul să continue, tot mai mulți români devenind fani ai plăților online. În condițiile în care inflația erodează puterea de cumpărare, un avantaj important al alegerilor online comerciale de orice fel este posibilitatea de a compara foarte simplu și rapid ofertele mai multor retaileri de produse și servicii.
.
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Vlad Chiricheș a spus ce s-a întâmplat cu FCSB în eșecul de la Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Călin Georgescu și Elena Lasconi merg în turul doi
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Portretul unui independent: Cine este Călin Georgescu, câștigătorul primului tur
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Un botoșănean la un pas să rămână fără casă din cauza unui coș de fum
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024