Platforma Informatică din Asigurările de Sănătate (PIAS) este din nou nefuncțională, iar medicii au ajuns la disperare.
Problema este la nivel național și a fost semnalată încă de zilele trecute. Într-o adresă, medicii solicită Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) să ia măsuri pentru îmbunătățirea acestui sistem care dă tot mai des rateuri.
De partea cealaltă, CNAS a emis un comunicat de presă pe care îl redăm integral mai jos:
Pe perioada de indisponibilitate a PIAS, asigurații beneficiază de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice și dispozitive medicale acordate off-line
Ca urmare a problemelor survenite în funcționalitatea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), pentru asigurarea accesului pacienților la servicii medicale/medicamente/ materiale sanitare specifice/dispozitive medicale, CNAS anunță următoarele măsuri:
• derulăm în mod susținut și continuu activități specifice pentru remedierea disfuncționalităților;
• acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale se face:
- în regim off-line;
- fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate.
Potrivit dispozițiilor legale [1], în situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim off-line.
În data de 7 februarie 2025 pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunț privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale/medicamente/materiale sanitare specifice/dispozitive medicale a activității efectuate în regim off-line pe perioada indisponibilității platformei informatice, precum și a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă.
Acest anunț a fost completat în data de 12 februarie 2025 cu precizări referitoare la regulile de validare:
a) ”serviciul medical nu a fost raportat on-line în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31 ianuarie 2025 - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare;
b) ”serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12 februarie 2025 - până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare.
CNAS menționează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă.
Echipa CNAS își cere scuze pentru inconveniente atât asiguraților, cât și furnizorilor de servicii medicale.
(foto – europafm.ro)
Plafonarea facturilor ar putea fi prelungită: PERIOADA
Redacția Botoșăneanul
Feb 13, 2025
Posturi vacante de preoți la Botoșani: LISTA cu parohiile
Redacția Botoșăneanul
Feb 13, 2025
Redacția Botoșăneanul
Feb 13, 2025
ANUNȚ Prodalcom angajează mecanic / lăcătuș mecanic
Redacția Botoșăneanul
Feb 13, 2025
Amendă pentru un șofer aflat „în vizită” la Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Feb 13, 2025
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile