Miniştrii Ecaterina Andronescu şi Marius Budăi, de la Educaţie şi Muncă, vor fi audiaţi, săptămâna viitoare, în comisia de drepturile omului din Parlament.
Şi asta, în urma declaraţiei ministrului Andronescu, privind copiii cu nevoi speciale şi mutarea loc în clase speciale.
Ministrul Muncii va trebui să dea explicaţii şi în privinţa introducerii în nomenclatorul privind Clasificarea Ocupaţiilor din România (COR) a ocupaţiei de facilitator şcolar.
Ministrul Ecaterina Andronescu trebuie să dea explicaţii şi în faţa Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării, după afirmaţia prost înţeleasă privind înfiinţarea de clase separate pentru copiii cu nevoi speciale.
„În primul rând aş vrea să nu vorbim de segregare, pentru că nimeni nu s-a gândit vreodată la ideea de segregare. Eu am fost primul dintre miniştrii Educaţiei care am trimis în şcolile de masă peste 30.000 de copii din şcolile speciale, am constituit o comisie cu psihopedagogi, medici specialişti, care să decidă unde este mai potrivit pentru copii şi aşa am integrat 30.000 de copii în anul 2001 – 2003. Acum am vrea să le dăm câte un profesor de sprijin. Nu putem să dăm fiecărui copil câte un profesor de sprijin, dar dacă într-o clasă avem 2 – 3 putem să adăugăm profesorului de la clasă câte un profesor de sprijin, într-o clasă de masă, nu într-o clasă specială în care să-i segregăm. Nici poveste, o asemenea idee nu mi-ar fi trecut niciodată prin minte. Deci, cine a înţeles greşit, ori a înţeles greşit, ori a fost rea-voinţă, niciodată nu m-am gândit şi nu aveam cum să mă gândesc la un asemenea lucru, când eu în 2001 – 2003 am fost prima care am integrat aceşti copii în şcolile de masă”, a precizat Ecaterina Andronescu, anunţând că va merge la CNCD pentru a explica declaraţia sa.
Întrebată despre reclamaţia de la CNCD pe acest subiect, ministrul Educaţiei a spus:
„O să mă duc şi o să explic pentru că, realmente, nu există un document, nu există…declaraţia mea vorbea de profesorii de sprijin, nu de segregarea copiilor”.
Parlamentarii din comisia de drepturile omului au decis să o cheme, săptămâna viitoare, pe Ecaterina Andronescu, la o discuţie pe acest subiect. La întâlnire a fost chemat şi ministrul Muncii, Marius Budăi. Audierea va avea loc pe 26 februarie, la ora 14.00.
„Scopul principal al întâlnirii îl va reprezenta introducerea în nomenclatorul privind Clasificarea Ocupaţiilor din România (COR) a ocupaţiei de facilitator şcolar, conform OM 1985 din 4 oct. 2016. Totodată, pe agenda discuţiilor se vor regăsi următoarele subiecte: adaptarea curriculei şcolare pentru nevoile copiilor cu CES, adaptarea evaluărilor şi testărilor, problematica introducerii unui număr de locuri special desemnate pentru copiii cu CES, reducerea programului şcolar cu cel puţin 2 ore sau creşterea numărului profesorilor de sprijin prezenţi în instituţiile de învăţământ.Ne dorim ca în urma discuţiilor să identificăm împreună măsurile necesare pentru îmbunătăţirea cadrului legislativ, dar şi pentru eliminarea barierelor din calea incluziunii copiilor cu cerinţe educative speciale în învăţământul de masă”, a anunţat , citat de Libertatea, preşedintele Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi, Cristina Iurişniţi, de la USR.
Ministrul Educației a stârnit controverse, după ce a declarat că elevii cu dificultăți de învățare ar trebui integrați fie în școli speciale, fie în sistemul normal, însă fără profesori dedicați. Din acest motiv, Ecaterina Andronescu a sugerat varianta înființării unor clase separate pentru acești copii. Duminică, Ministerul Educaţiei Naţionale preciza că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, urmărindu-se a se aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare.
”Declaraţiile ministrului Educaţiei Naţionale (…) au făcut referire întocmai la această necesitate – de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare. Precizăm că nu se intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale. De altfel, în perioada 2001 – 2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integraţi în unităţile de învăţământ de masă, prin transferul de la unităţile de învăţământ special”, au arătat reprezentanţii ministerului.
DESCARCÃ APLICATIA BOTOSÃNEANUL PENTRU MOBIL:
Un botoșănean la un pas să rămână fără casă din cauza unui coș de fum
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Ciolacu la un pas de dezastru: USR îi cere să își recunoască înfrângerea
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Renașterea Botoșaniului pune presiune pe Poli Iași înaintea derby-ului
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
După 37 de ani de aşteptare, barajul Vârfu Câmpului intră pe agenda Guvernului
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024