Drumul dulce de la Botoşani la Suceava şi Felicia Iaşi
Păscuţe de nici mai mult, nici mai puţin de 45.000 de lei livrează
Casa Pâinii în perioada premergătoare marii sărbători a creştinătăţii către
Carrefour Felicia Iaşi, al treilea magazin al francezilor din România după cifra de vânzări. Fabricarea atâtor
păști nu a venit însă din senin. Compania din Botoșani care a dezvoltat și brandul
Casa Dulce a început prin a furniza pâine la
Carrefour Botoşani.
„Noi livram iniţial la Botoşani, dar politica lor este de a avea un furnizor regional”, afirmă
Florian Moruzi, director general SC Casa Pâinii SRL.
Mulţumiţi de produsul primit, de vânzări şi de modul de onorare a comenzilor, cei de la
Carrefour Botoşani au recomandat firma şi la Iaşi şi Suceava, astfel încât
Casa Pâinii a perfectat contracte şi cu hypermarketurile din judeţele vecine, ajungând ca într-un an să livreze marfă de circa 1,2 milioane de lei celor trei centre comerciale.
Dacă la Botoşani se furnizează cu precădere pâine, în celelalte două judeţe se trimit blaturi de tort, prăjituri, turtă dulce şi alte produse asemănătoare. De altfel, dezvoltarea sortimentelor de produse furnizate a fost una dintre cheile creşterii vânzărilor, care a intervenit după ce
Carrefour a renunţat la produsele de patiserie congelată, la care termenul de garanţie era de şase luni, în favoarea celor care expiră în două săptămâni. Decizia a dus la o creştere semnificativă a vânzărilor a acesor produse.
Alimentează şi concurenţa
Casa Pâinii nu vinde însă doar la Carrefour, ci şi la principalul concurent, adică
Kaufland. Societatea comercială din Botoşani are în derulare contracte cu centrele comerciale din Botoşani, Suceava, Fălticeni şi Rădăuţi, unde livrează cu precădere pâine şi cozonac. Creşterea vânzărilor în reţeaua
Kaufland a fost impresionantă, de 150% în 2013 faţă de 2012.
„Cel mai greu la un astfel de contract este să onorezi comanda, dacă nu reuşeşti primeşti amendă”, spune
Florian Moruzi.
Pe de altă parte, marele avantaj este că, odată intrată o pâine într-un complex comercial, sigur va fi plătită. Aceasta pentru că, indiferent de mărirea unei comenzi, aceasta este plătită integral, chiar dacă nu este vândută sută la sută.
Casa Pâinii a intrat şi în
Profi, noua reţea de supermarketuri deschisă la Botoşani în locul Pita, având contracte cu toate cele cinci magazine din municipiul Botoşani, dar şi cu unul din Rădăuţi – Suceava.
Dincolo de hypermarketuri şi supermarketuri, compania de la Botoşani are o reţea proprie de magazine prin care îşi desface spre 10% din producţie, dar şi 500 de persoane juridice pe care le facturează zilnic.
(S.B.)
VEZI ŞI:
„Neamţul” de la… cofetărie, şi-a luat maşină de 175.000 de euro din Germania şi face 30.000 de prăjituri pe zi – GALERIE FOTO
[[galerie-foto]]
VEZI ŞI:
Inside in Casa Pâinii, cum iese pâinea ţărănească… polişată – VIDEO & GALERIE FOTO