Reducerile de personal în cadrul Primăriei Municipiului Botoșani ar putea fi o soluție pentru redresarea situației financiare în care se află instituția, spune Cătălin Silegeanu.
Faptul că nu sunt bani de investiții pentru a putea duce la îndeplinire toate promisiunile primarului Cosmin Andrei din campania electorală, ar putea fi o problemă majoră pentru domnia sa, dacă va dori să candideze din nou la următoarele alegeri locale. După toată povestea frumos expusă în acele pliante electorale, că vom avea și noi un oraș civilizat și dotat cu tot ce este necesar pentru a putea avea un trai demn de anul 2021, ar fi o dezamăgire covârșitoare pentru botoșăneni, dacă totul sau în mare măsură, ar rămâne doar la stadiul de promisiune de campanie electorală.
De aceea, consider că o primă măsură pentru a ajuta bugetul, deja auster, al Primăriei Municipiului Botoșani, ar putea fi reducerile de personal din cadrul instituției, având deja astfel de exemple chiar și la alte primării din țară, cum ar fi Primăria municipiului Arad, unde vor fi reduceri de 390 de posturi începând din toamna aceasta. Înțeleg că nu este plăcut și ușor să pui în aplicare astfel de măsuri de austeritate, dar scaunul primarul este câștigat pe seama cetățenilor care au așteptări mari și multe, și vor eficiență sub toate formele și în toate acțiunile edilului-șef care a obținut votul lor de încredere.
Constat că noua conducere a Primăriei a mizat pe aceeași organigrama,în sensul că nu prea s-a complicat să facă vreo schimbare, doar că a decis să mai facă câteva angajări, probabil a mai creat câteva posturi „călduțe”.
Primarul Cosmin Andrei nu prea și-a adus aportul, nici atunci când vorbim de fonduri europene, mergând tot cu cele „moștenite” de pe vremea fostului edil, cam slăbuț pentru ceea ce a promis botoșănenilor, dar mai așteptăm să vedem ce va urma.
Totuși, fondurile europene reprezintă o oportunitate critică pentru administrațiile locale din România. Nicio administrație, oricât de bogată, nu poate ignora banii gratis ce pot fi atrași. Banii europeni nu sunt un moft , banii europeni sunt un drept al românilor. Având o birocrație greoaie, o lipsa totală a infrastructurii, ca antreprenor m-am lovit de foarte multe refuzuri sau amânări din partea autorităților care ar fi trebuit să vină în ajutorul cetățeanului.
Știm că fondurile europene sunt cele care au demonstrat că se poate face modernizare, dezvoltare acolo unde autoritățile locale nu au interes să intervină. Din păcate fără o echipa serioasă și calificată, fondurile europene rămân neaccesate iar banii contribuabililor se cheltuiesc inutil și fără speranța într-o viață mai bună.
Ca o primă măsură, îi recomand primarului să facă o evaluare profesională fiecărui angajat din subordinea sa. Cred că noua organigramă ar trebuie să fie axată pe anumite direcții clare și precise: deschiderea către botoșăneni și nevoile acestora, adecvarea la direcțiile strategice asumate, clasificarea și simplificarea ierarhiilor, eficientizarea aparatului în sensul fluidizării proceselor și deciziilor colaborative și profesionalizarea aparatului prin deschiderea către competențe și din societatea civilă și învățare continuă.
Noi ne-am obișnuit pe sistemul românesc, să facem cât mai multe angajări ca cetățeanului de rând să-i solicităm și mai multe hârtii atunci când se adresează unei instituții publice de stat, dar dacă tot ne dorim și vorbim de digitalizarea în instituțiile publice și reducerea birocrației, putem face un prim pas printr-o economie substanțială în bugetul instituției prin reducere de personal.
Știm de pe site-ul oficial al Primăriei Botoșani că în plus față de aparatul de specialitate al Primarului, unde sunt prevăzute 281 de posturi atât de execuție cât și de conducere, mai sunt 3 funcții de demnitate publică, 1 post de administrator public, 6 posturi la cabinetul primarului, câte 2 posturi la cabinetele celor doi viceprimari și 10 posturi pentru implementarea proiectelor.
Nu trebuie să uităm și de Serviciile Publice subordonate Consiliului Local Botoșani, cum ar fi Poliția Locală, Direcția de Asistență Socială, Directia de Servicii Publice Sport si Agrement, Serviciul Public de Administrare Piețe, Obor și Cimitire, precum și de societățile comerciale și instituțiile publice subordonate Consiliului Local, cum ar fi Eltrans Botoşani, Urban Serv, Modern Calor Botoşani, Locativa, Teatrul Mihai Eminescu, Filarmonica Botosani, Teatrul pentru Copii si Tineret "Vasilache, fiind în total aproape 800 de angajați plătiți lunar de către botoșănenii care-și achită la timp taxele și impozitele sperând că vor avea parte și de investiții, nu doar de plăți salariale pe mandatul primarului pe care l-au ales.
Dragi botoșăneni, administrația are nevoie de fiecare om, dacă este dedicat misiunii de servire a interesului cetățeanului. Cred că problemele din Primărie sunt de ordin functional și managerial iar faptul că lucrezi într-o primărie trebuie să redevină un statut de prestigiu în comunitate.
Concluzionez prin a-mi exprima convingerea că o primărie ca să performeze și să funcționeze așa cum cetățenii își doresc trebuie să aibă angajați competenți la fel ca o societate privată pentru a putea vorbi în viitor despre Botoșani ca un oraș civilizat și de ce nu, vizitat de câți mai mulți turiști, pentru frumusețea locurilor sale.
(Comunicat Cătălin Silegeanu)
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Pregătiri pentru iarnă: De la utilaje și tone de sare la locuri de cazare - MESAJUL pompierilor
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Dezvoltare personală pentru copii: descoperire de sine și progrese în socializare
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024
Accident feroviar: Femeie lovită de trenul Dorohoi – Iași
Redacția Botoșăneanul
Oct 31, 2024