Conducerea Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Botoșani (DGASPC), a emis astăzi, 26 februarie 2016, un comunicat de presă prin care face o serie de precizări în cazul elevului cu sindrom Down, umilit la școală. Redăm mai jos integral mesajul instituției de stat.
”Situația copilului Andrei a intrat în atenția Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Botoșani, urmare articolului din mass – media locală (articolul ”Acuzații grave la adresa unui profesor botoșănean; profesoarei de geografie îi este scârbă de Andrei”). Astfel, din conținutul articolului respectiv rezultă faptul că acest copil, diagnosticat cu ”sindrom Down”, ar fi expus unui atitudini de discriminare de către un grup de profesori, comportament ce a fost adus de către părinți în atenția Inspectoratului Școlar Județean Botoșani și Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD). Aspectele prezentate anterior au fost sesizate Inspectoratului Școlar Județean Botoșani de către instituția noastră, în vederea transmiterii concluziilor cercetărilor efectuate de către această instituție; până la această dată nu deținem punctul de vedere al instituției în cauză.
De asemenea, reprezentanții ISJ Botoșani au fost informați cu privire la prevederile art. 52 alin. 2, alin. 4 și art. 142 din Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată 2014, prin intermediul cărora s-a subliniat dreptul copilului de a fi protejat împotriva oricărei forme de violență inclusiv în cadrul instituțiilor de învățământ și dreptul copilului de a fi tratat cu respect de către cadrele didactice, precum și consecințele legale ale încălcării acestora.
Familia în cauză a fost invitată la sediul instituției noastre în vederea clarificării aspectelor sesizate în mass media; astfel aceștia au furnizat informații cu privire la traseul educațional al copilului, progresele înregistrate (participare la concursuri, piese de teatru) și modalitățile de implicare activă a părinților în dezvoltarea cognitivă și emoțională a fiul lor (participare la ore, lucru suplimentar, menținerea legăturii cu cadrele didactice, participare la activități școlare prin intermediul cărora părinții au dorit înțelegerea specificului acestui sindrom și acceptarea copilului în cadrul comunității școlare).
Părinții au fost informați cu privire la oportunitatea includerii copilului în cadrul unui Program de consiliere psihosocială, susținut de către specialiștii din cadrul Serviciului Comunitar Specializat destinat Protecției Copilului Botoșani; aceștia au acceptat serviciile instituției noastre motivând efectele asupra copilului cauzate de ”mediul intimidant și ostil creat la școală”.
O altă etapă a planului de intervenție în cadrul instituției noastre prevede colaborarea cu reprezentanții școlii, în acest context fiind contactat telefonic psihologul unității școlare în vederea stabilirii unei intervenții interinstituționale (program de activități care vor fi realizate în cadrul școlii)”.
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024
Gabriela Erdic
Nov 28, 2024
ULTIMĂ ORĂ: Tânăr transportat urgent la spital după ce s-a răsturnat cu mașina
Oana Sava
Nov 28, 2024