Şoferii se plâng că au ajuns la capătul răbdării, riscându-şi viaţa pe un drum plin de cratere.
Autorităţile din Botoşani se chinuiesc de aproape trei ani, cu banii europeni în conturi, să reabiliteze un drum strategic care leagă restul ţării de graniţa de nord cu Republica Moldova.
Şoseaua, cu o lungime de 107 kilometri, care leagă localitatea Şipote (judeţul Iaşi), de comuna Truşeşti (judeţul Botoşani) este, cel puţin teoretic, unul dintre drumurile cu importanţă strategică, însă în realitate nu este decât un drum al patimilor pentru şoferii care-l tranzitează, fiind plin de cratere uriaşe.
Sunt porţiuni de drum, mai ales în zona Suliţa-Lunca, unde gropile nu pot fi evitate în niciun fel, localnicii fiind disperaţi că au ajuns să aibă abonamente la service-urile auto, scrie Adevărul.
În tot acest timp, autorităţile judeţene stau de aproape trei ani cu peste 100 de milioane de euro în conturi, primiţi pentru reabilitarea drumului strategic, fără să toarne măcar un kilometru de asfalt.
Povestea drumului strategic de la Botoşani este halucinantă: bani sunt, contractele de finanţare au fost semnate încă din 2017, dar lipseşte constructorul.
Potrivit contractelor, urmau să fie reabilitate, cu 73 de milioane de euro, din fonduri europene, patru tronsoane de drum, care străbăteau cele mai sărace regiuni din nordul Moldovei, în proiectul intitulat „Regiunea Nord-Est – Axa rutieră strategică 2: Botoşani – Iaşi“.
Din acel moment, au trecut trei ani şi nicio palmă de asfalt nu a fost pusă pe drum. Explicaţiile sunt tipic româneşti: birocraţia, în condiţiile în care a durat un an să fie organizate toate studiile şi întocmite toate documentele, apoi nebunia licitaţiilor, la primele două nevenind nimeni.
Creşterea preţurilor şi a salariilor a făcut ca oferta Consiliului Judeţean să fie neatractivă. Au urmat alte demersuri pentru corelarea preţurilor, dar nici aşa nu s-a prezentat nimeni la licitaţii. Abia după ce suma oferită a ajuns la 100 de milioane de euro au început să vină şi ofertele.
Birocraţia românească îşi urmează încă cursul, iar la acest moment abia se fac evaluări ale ofertelor.
„În momentul de faţă, comisia lucrează la evaluarea administrativă a tuturor firmelor. Sunt oferte de la peste 80 de firme. Mai urmează evaluarea tehnică şi economică, iar în cursul lunii septembrie să se poată da un verdict, adică să avem un ofertant“, spune Dorin Birta, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Botoşani.
În tot acest timp, drumul strategic s-a transformat într-o adevărată capcană pentru şoferi, iar oamenii sunt disperaţi că-şi distrug maşinile în gropile care nu mai pot fi evitate şi din cauza cărora au fost şi accidente grave.
Este cazul unei femei care era să nască prematur după ce maşina în care se afla şi-a rupt roata într-o groapă. Mai mult, oamenii se plâng că sunt rupţi de lume şi că în zonă nu mai vine niciun investitor din cauza stării proaste a drumului.
„Drumul ăsta ne îngroapă, vă spun eu. Noaptea, cu tot cu faruri, nu ai cum să zăreşti gropile. După aceea se merge aiurea, pe contrasens, pe unde apucă fiecare pentru a se feri de gropi. Oricând se poate întâmpla o nenorocire“, mărturiseşte un sătean din Lunca.
(Foto: Adevărul)
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Peste o sută de kilograme de pește confiscate de polițiști: Bărbat prins cu nereguli la control
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Mai mulți botoșăneni rămân în continuare FĂRĂ apă: Anunțul Nova ApaServ
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Botoșani, județul cu cei mai puțini angajați din Moldova: Este al treilea pol al sărăciei în România
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Șofer oprit pe bulevard și lăsat FĂRĂ permis : Comportamentul l-a dat de gol
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 05, 2024