Lunar comisarii din cadrul Comisariatului Judeţean al Gărzii de Mediu sunt nevoiţi să intervină pentru a soluţiona sesizările depuse de botoşăneni la sediul instituţiei, sau telefonic. Numai în luna august numărul reclamaţiilor a fost de aproximativ 15, în condiţiile în care doar jumătate dintre acestea s-au dovedit a fi întemeiate. „
Doar jumătate se confirmă, restul sunt ori conflicte între vecinătăţi, ori revin la reclamaţiile vechi ca urmare a unor divergenţe apărute. Cele mai multe reclamaţii sunt pe domeniul depozitărilor necontrolate de deşeuri la limita de proprietate, acele haturi pentru mediul rural, sau acolo unde sunt locuinţe, mai puţine reclamaţii au fost în această vară pentru zgomot”, a declarat
Rodica Zelincă, comisar şef Garda de Mediu. Dat fiind numărul însemnat de reclamaţii care se dovedesc a fi ireale precum şi
faptul că, nu de puţine ori comisarii sunt puşi pe drumuri chiar şi pe perioada week-end-ului cînd se folosesc şi carburanţi pentru deplasările în judeţ, Rodica Zelincă este de părere că ar trebui să existe o prevedere legislativă, prin care cetăţenii care emit sesizări neîntemeiate să fie traşi la răspundere. „
Ar trebuie să existe o măsură coercitivă pentru că nu se justifică deplasarea noastră, folosirea de resurse umane şi mijloace auto pentru prezentarea la locul unde reclamă. Uneori folosim resurse umane, forţa de timp alocată este foarte mare, dar nu se justifică deplasarea noastră în teren. Şi poate vom găsi înţelegere să face nişte propuneri de modificări legislative, la ordonanţa 27 privind funcţionarea petiţiilor, ca şi petiţionarul atunci cînd nu se confirmă sesizarea să fie tras la răspundere, mai ales că sunt nişte consumuri suplimentare, deci nişte pierderi economice pentru comisariat”, a mai spus
Rodica Zelincă.