Finalul anului 2009 a adus angajaţilor de la Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor (SPCEP) o îmbunătăţire a condiţiilor de lucru. Sediul din Bulevardul Mihai Eminescu 57 a fost renovat în interior graţie unei alocări de peste 30.000 de lei a Consiliului Judeţean, instituţie căreia SPCEP i se subordonează.
Datând din secolul XIX, clădirea a găzduit până în 2006 Serviciul de paşapoarte şi, fiind monument de patrimoniu, a beneficiat în ultimii ani de foarte puţine îmbunătăţiri. Lucrările, a căror sfinţire au loc marţi, au constat în refacerea acoperişului, înlocuirea tâmplăriei, renovarea băii, montarea parchetului, dar şi refacerea zidurilor.
„Este un serviciu care nu lucrează direct cu publicul, dar coordonează multe servicii şi instituţii din judeţ care lucrează în slujba botoşănenilor. Ne bucurăm că, în schimbul unei sume nu foarte consistente, am putut să asigurăm celor 31 de angajaţi condiţii mai bune de muncă”, a declarat Mihai Ţâbuleac, preşedintele CJ.
SPCEP monitorizează şi coordonează activitatea serviciilor locale de evidenţă a persoanelor din judeţ, a serviciilor de stare civilă, pe care le şi aprovizionează cu materiale specifice, are competenţe în ceea ce priveşte spaţiul Schengen, dar coordonează şi activitatea autorităţii tutelare, executând anual circa 200 de controale la diverse instituţii, pentru a asigura respectarea legalităţii.