Una dintre problemele ridicate de primarii invitaţi la şedinţa Colegiului Prefectural Botoşani de miercuri a privit cetăţenii care stau la cozi interminabile pentru a-şi plăti contribuţiile la asigurări. Nemulţumiţi că stau la rând ore în şir şi sunt purtaţi de mai multe ori pe drumuri, oamenii s-au plâns primarilor, în încercarea de a le rezolva problemele.
În această perioadă oamenii sunt chemaţi la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) pentru a lămuri dacă au sume restante la asigurări.
„Prin deplasările lor în judeţ se face o coadă foarte mare acolo la Casa de Asigurări de Sănătate pentru verificarea contribuţiei şi aş sugera dacă se poate să mai deschidă un birou ceva că acolo e jale”, s-a plâns
Dorel Dorneanu, primarul de Corni. Răspunzând nemulţumirilor exprimate, directorul CAS Botoşani a menţionat că sunt persoane care au primit plicuri de la ANAF cu datorii restante la Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate. Fiecare caz în parte necesită timp pentru rezolvare.
„Ce ar fi mai bine de făcut, ce nu există în momentul de faţă: un program în care să apară în timp real plata care o efectuează cetăţeanul la ANAF, pentru a nu mai veni să mai stea la coadă la CAS pentru a reintroduce chitanţa. Asta ar fi rugămintea mea şi la dvs. şi la colegii de la Finanţe, de a apărea în timp real plata care o efectuează cetăţenii la ghişeu, să nu mai fie purtaţi pe drumuri”, a declarat
Costel Lupaşcu directorul CAS.
Ca urmare a răspunsului dat de Lupaşcu, Costică Macaleţi a ţinut să îi transmită şefului Casei de Asigurări de Sănătate să vadă cum îşi poate rezolva problema singur şi să îi lase în pace pe colegii de la Finanţe.
CITESTE:
Scandal, cozi şi nervi la Casa de Asigurări: Lăsăm copiii flămânzi - FOTO&VIDEO