Botoşănenii care se încadrează în categoria fericiţilor care deţin un garaj în municipiu sunt privilegiaţi fiindcă propriul lor autoturism vede rar o spălătorie auto sau, acolo unde nu există maşina de familie, poate fi locaţia potrivită pentru haine, murături sau alte lucruri care nu îşi găsesc locul prin debarale. Şi ce este mai important este preţul plătit către municipalitate, neschimbat de mai bine de două decenii şi anume în jur de… 3 lei pe lună.
Preţuri pentru un sfert de secol
Potrivit edililor, contractele de concesionare a terenurile pe care sunt amplasate garajele au fost parafate în perioada anilor 1991 – 1994 pe o durată de 20 sau 25 de ani, lucru care nu permite schimbarea clauzelor contractuale şi implicit a tarifelor. Motiv pentru care, în prezent, pentru o singură astfel de parcare acoperită beneficiarul plăteşte către municipalitate o sumă de aproximativ 40 de lei pe an.
„Majoritatea parcărilor acoperite aşa cum au fost ele gândite iniţial, a acelor garaje mai ales din tablă, au fost făcute în perioada 1991 – 1994 din câte îmi aduc aminte şi cred că aproape toate au nişte contracte de concesiune pentru terenurile de dedesubt undeva la 0,5 bani/mp pe an, deci este o sumă nu modică, este o sumă infimă, dar din păcate aşa au fost făcute atunci contractele şi au fost făcute şi pe o perioadă de 20, 25 de ani în marea lor parte”, a declarat
Florin Ghiorghiţă, viceprimarul municipiului Botoşani.
Strategii de aducere a tarifelor la realitate
Noroc pentru municipalitate, ghinion pentru cei care au intrat în posesia unui astfel de garaj în şapte ani este faptul că, o parte din aceste garaje au fost actualizate la preţul actual al pieţei, în urma renegocierii noilor contracte.
„Multe dintre aceste garaje care au fost vândute între timp altor proprietari conform legii noi, proprietarii noi sunt obligaţi să renegocieze tarifele pentru concesionarea tarifului, iar tariful minim de renegociere este tariful de plecare, de concesiune a terenului, pe zona respectivă, zona 0, zona 1, 2, 3, 4, depinde în ce parte a oraşului sunt amplasate. Dar cea mai mare parte dintre ele au rămas pe contractele vechi”, a mai spus
viceprimarul.
Suspiciuni că unii au garaje, dar nu au maşini
Partea bună însă este faptul că mare parte dintre contractele de concesiune pentru garajele din municipiu se apropie de perioada limită de valabilitate şi urmează a fi reînnoite. Motiv pentru care reprezentanţii Primăriei susţin că vor face o verificare minuţioasă în evidenţele Direcţiei de Taxe şi Impozite Locale pentru a se constata câţi dintre concesionarii de garaje mai deţin şi autoturisme.
„Probabil că sunt mulţi care la data respectivă aveau maşini şi acum nu mai au. Totuşi sunt peste 20 de ani de când au concesionat acele parcări, aici va trebui făcută o verificare foarte exactă pentru a urmări şi dacă mai are maşina la taxe şi impozite cel care figurează cu garaj, sau dacă doar îl foloseşte ca magazie sau construcţie anexă şi normal că preţul este cu totul altul şi utilitatea cu totul alta”, a încheiat Florin Ghiorghiţă. Într-o sumedenie de garaje sunt depozitate tot felul de obiecte, de la frigidere şi biciclete, până la murături şi marfă pentru piaţă, lucru dovedit de incendiul produs în septembrie la garajele din spatele sediului OTP Bank şi care arată că, în realitate, garajele nu rezolvă în vreun fel problema locurilor de parcare. Viceprimarul a mai afirmat că, odată cu expirarea contractelor de concesiune nu este exclus ca mare parte din aceste garaje să fie demolate, dat fiind faptul că prezintă o imagine inestetică pentru oraş.
Gabriela ERDIC
VEZI LA CE SUNT FOLOSITE UNELE GARAJE DIN BOTOŞANI:
Foc în spatele OTP : Bateria de garaje în flăcări - GALERIE FOTO & VIDEO
CITEŞTE CE ŢINE DIRECTORUL URBAN SERV ÎN GARAJUL CUMPĂRAT DE LA PRIMAR:
Directorul Urban Serv a cumpărat garaj de 4.000 de euro de la primar