Problemele tehnice înregistrate, marţi, de către operatorul de apă au pus societatea comercială Termica în imposibilitatea de a furniza apă caldă menajeră către populaţia municipiului Botoşani. Directorul societăţii de termoficare, Ion Diaconu, respinge cu argumente orice declaraţie a conducerii societăţii comerciale Apa Grup, potrivit căreia întreruperea furnizării apei calde ar fi fost determinată de alţi factori decât cei
legaţi de sistarea apei reci.
Potrivit măsurătorilor efectuate de angajaţii Termica în toate punctele termice din municipiul Botoşani, presiunea apei reci furnizate de Apa Grup a înregistrat, pe 2 februarie, valori cuprinse între 0,2 şi 1,2 bari, în condiţiile în care, pe 1 februarie presiunea a fost cuprinsă între 2,2 şi 3 bari. Spre exemplu, în Punctul termic Teilor 3 presiunea înregistrată marţi a fost de 0,2 bar, iar în ziua precedentă de 2,2 bari.
“
Acest nivel de presiune este insuficient pentru a furniza apă caldă, pentru că, în condiţiile în care am fi folosit pompele de presiune, riscam să ajungem în situaţia să fim în imposibilitatea de a asigura încălzirea apartamentelor celor aproximativ 15.000 de clienţi", a afirmat Ioan Diaconu, directorul societăţii Termica
Directorul Termica s-a arătat contrariat de declaraţiile publice ale directorului societăţii comerciale Apa Grup, Maricel Georgescu, potrivit cărora, în ciuda presiunii scăzute a apei, se putea asigura atât apă caldă, cât şi căldură în municipiul Botoşani.
Conducerea Termica dă asigurări populaţiei că va lua, în permanenţă, cele mai bune decizii, astfel încât serviciile de apă caldă menajeră şi încălzire să fie ridicate la standarde cât mai înalte.