Prevederile vor intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2023.
IT-iștii din sistemul public vor beneficia de aceleași facilități fiscale precum cei din mediul privat, potrivit unui ordin comun semnat de patru ministere: Ministerul Finanţelor, alături de Ministerul Cercetării, Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei.
Măsura face parte dintr-un proiect mai amplu al Executivului de a atrage experţi din sectorul IT&C în administraţia publică.
Ministerul Finanţelor, alături de Ministerul Cercetării, Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei au adoptat Ordinul comun privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator, prin care şi personalul din instituţiile publice care desfăşoară astfel de activităţi beneficiază de scutire de la plata impozitului pe venit pentru veniturile din salarii şi asimilate salariilor, conform unui comunicat al MF.
„Am reuşit să reparăm şi să uniformizăm aplicarea unei facilităţi fiscale de care mediul privat beneficia de multă vreme. Domeniul IT este un domeniu strategic, cu impact puternic şi valoare adăugată mare în economia unei societăţi. Discutăm despre digitalizarea administraţiei de atâta vreme, despre nevoia de întărire a componentei IT din perspectiva augmentării atacurilor cibernetice, iar domeniul public este primul vizat de astfel de tentative. Este firesc să avem oameni bine plătiţi dacă vrem calitate şi sper ca prin acest demers să reuşim să diminuăm din plecările IT-iştilor buni din administraţie şi, totodată, să devenim un angajator competitiv”,
Adrian Câciu, ministrul Finanţelor.
Funcţiile pentru care se va aplica scutirea de impozit sunt:
-administrator baze de date,
-analist,
-inginer de sistem în informatică,
-inginer de sistem software,
-manager de proiect informatic,
-programator,
-proiectant de sisteme informatice,
-programator de sistem informatic,
-programator ajutor,
-analist ajutor,
-inginer de dezvoltare a produselor software.
Potrivit ministrului Digitalizării, Sebastian Burduja, ”această iniţiativă face dreptate pentru IT-iştii din sectorul public, fiind o chestiune de normalitate ca aceştia să beneficieze de aceleaşi facilităţi precum cei care lucrează pentru firme private”.
Prevederile vor intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2023 şi se vor aplica începând cu veniturile aferente lunii intrării în vigoare a ordinului. Ordinul este publicat în Monitorul Oficial.
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Bărbat prins sub „aburii alcoolului” după un control în trafic
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
De la 17 grade la lapoviță și ninsoare: Ce ne așteaptă săptămâna viitoare
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Pericol pe șosele: Șofer prins mort de beat la volan
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 17, 2024