Prefectul Cristian Roman a vizitat din nou în decursul zilei de joi, 6 octombrie 2011, şantierul de la Dealu Mare. Angajaţii au fost luaţi prin surprindere de prezenţa reprezentantului Guvernului în teritoriu în zonă, care însă s-a declarat mulţumit de evoluţia lucrărilor.
Aşa cum a promis, prefectul Cristian Roman a mai făcut o vizită scurtă la Dealu Mare pentru ca derularea lucrărilor de reabilitare a drumului să fie executate într-un ritm mai alert. „
Suntem astăzi la poziţii, lucrările merg în continuare bine spunem noi. Au fost nişte probleme cu Direcţia Silvică, cu Rom Silva. Încercăm să le clarificăm acum. Ceea ce este mai important este că s-au anunţat ploi şi încercăm să protejăm lucrarea de precipitaţiile care pot afecta într-un fel sau altul acest lucru. Mergem mai departe cu sprijinul dvs. creăm în continuare această presiune şi public dacă doriţi, şi vrem să fim partenerul constructorilor şi al celor de la Drumuri şi Poduri astfel încât, am mai spus-o, ne-am angajat împreună în iarna acestui an să se circule pe acest drum fără covor asfaltic”, a declarat
Cristian Roman. Problemele întâmpinate de constructor cu Direcţia Silvică Botoşani sunt privitoare la tăierea unor arbori de salcie, în timpul executării lucrărilor din zonă. Contactat telefonic de reporterul
Botoşăneanul.ro, directorul acestei instituţii, Gabriel Amitrului susţine că, deocamdată nu cunoaşte în detaliu cine se face vinovat de tăierea vegetaţiei, iar cercetările sunt în curs. „
Nu ştiu nimic despre ce s-a întâmplat acolo. Ştiu că este vorba de tăierea a opt arbori de salcie dar nu ştiu dacă s-au dat amenzi şi cine se face vinovat”, a spus
Gabriel Amitrului.
Materiale folosite la Dealu Mare în premieră pe ţară
Din cauza unor pârâie care s-au infiltrat în structura drumului mersul lucrărilor este îngreunat. Tronsonul va fi pus în funcţiune în curând fiind acoperit doar cu balast, piatră spartă şi un material de armătură folosit în premieră în ţară, numit geogrid.. „
E prima care s-a adus în ţară de înaltă rezistenţă. Nu s-a folosit aşa ceva până acum. E primul din ţară la care se foloseşte geogrid, un material de înaltă rezistenţă. Preţul unui metru pătrat de geogrid este 10 euro”, a spus
Liviu Mihalache, şeful secţiei de Drumuri Naţionale. Angajaţii societăţii care efectuează lucrările de reabilitare susţin că se vor retrage încet de pe acest traseu, ca pe timp de iarnă circulaţia în zonă să fie deschisă.
Elsa ŞEICA