Prefectul a înaintat miniştrilor în cadrul şedinţei de Guvern de miercuri, 17 martie 2010 de la Iaşi o mapă cu principalele probleme, prezentate punctual şi concis cu care se confruntă judeţul Botoşani. Astfel, printre altele, în mapă se face referire la starea precară a reţelei de drumuri naţionale. Pe raza judeţului sunt 9 drumuri naţionale în lungime totală de 425,657 km. Partea carosabilă prezintă pe majoritatea drumurilor numeoase degradări ale îmbrăcăminţilor rutiere datorate depăşirii duratelor de serviciu, în multe cazuri de peste trei ori, a pierderii capacităţii portante a sistemului rutier ca urmare a acţiunii traficului greu, a insuficienţei lucrărilor de întreţinere curentă şi periodică. Astfel, pe reţea există 32 de sectoare de drum afectate de probleme de stabilitate a platformei şi 19 sectoare inundabile sau cu probleme de scurgere a apelor din precipitaţii.
DN 29 km 21+670-37+900=16,23 km
Porţiune de drum situată între localităţile Dumbrăveni-Botoşani, sector deschis traficului european E58 care face legătura judeţului cu vestul ţării. Avînd în vedere creşterea intensităţii traficului greu, s-a solicitat execuţia unor lucrări de ranforsare pentru a mări capacitatea portantă a sistemului rutier. Acest lucru nu s-a realizat din cauza lipsei fondurilor şi drept urmare în acest moment se circulă pe un carosabil cu degradări de structură, pe tronsonul respectiv producîndu-se multe accidente de circulaţie foarte grave, ajungînd să fie supranumit „Drumul Morţii”. În ultimii cinci ani, pe această porţiune de aproape 16 km au avut loc 104 evenimente rutiere soldate cu 14 morţi, 29 de răniţi grav şi 122 de persoane rănite uşor. Demersurile făcute la Direcţia de Drumuri şi Poduri Iaşi şi mai departe la CNADNR au avut dretp urmare nominalizarea întregului sector de drum Suceava-Botoşani pentru modernizare, cu începere a lucrărilor în anul 2009, dar investiţia nu a fost demarată. Valoarea estimativă a lucrărilor de modernizare pentru sectorul Huţani-Botoşani este de 146.000 de lei. „Propunem ca investiţia pe acest tronson de drum naţional să înceapă în acest an de la Botoşani spre Suceava, deoarece această porţiune de drum este foarte degradată ş prezintă un real pericol pentru circulaţia autovehiculelor.
DN 28B-32,1 kilometri, între localităţile Frumuşica-Botoşani, sector deschis traficului european E58, drumul care face legătura judeţului cu sudul ţării, inclusiv capitala. Îmbrăcămintea rutieră prezintă numeroase degradări datorită depăşirii perioadelor de exploatare, a influenţei traficului greu şi insuficienţei lucrărilor de întreţinere periodică. Drumul este afectat pe şase sectoare, cu probleme de stabilitate a terasamentelor, a căror lungime este de 1,9 km. S-au făcut numeroase demersuri în vederea executării de lucrări de întreţinere periodică şi de reparaţii, precum şi ca această importantă arteră rutieră să fie modernizată. Valoarea estimativă a lucrărilor de reabilitare primară este de 39.743.000 lei. În prezent documentaţia se află la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru avizare.
DN 24C-32,25 kilometri, între localităţile Manoleasa şi Rădăuţi Prut. Acest drum constituie principala cale rutieră de-a lungul rîului Prut, graniţă de este a Uniunii Europene şi cale de acces către Punctul de trecere a frontierei deschis de curînd la Rădăuţi Prut. Pe acest sector, practic drumul este din pămînt cu o oarecare zestre de balast. În perioadele ploioase se circulă în condiţii foarte grele întrucît apa căzută din ploi staţionează pe platforma drumului producînd băltiri ca îngreunează traficul. Acest lucru se impune şi datorită faptului că zona este complet lipsită de căi ferate, iar securizarea graniţei de este a UE depinde în mare măsură de existenţa în zonă a unor căi rutiere moderne care să permită operativitate maximă în desfăşurarea acţiunilor întreprinse de Poliţia de Frontieră. Valoarea lucrărilor de modernizare este de circa 122.530.000 lei. În prezent documentaţia se află la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru avizare.
DN 29D, varianta de circulaţie etapa a doua-Dealul Mare-Gorbăneşti, drumul care face legătura dintre Botoşani şi punctul de trecere a frontierei Stînca-Costeşti. În perioada 2003-2007 în aval de drumul vechi pe firul văii s-a construit o variantă nouă de circulaţie. Pentru aceasta, circulaţia fost întreruptă din cauza unui accident tehnic ce a avut loc înainte de a se recepţiona lucrarea. Practic, un versant împădurit aflat în exteriorul unei curbe a alunecat, antrenînd în mişcare circa 2/3 din platforma drumului nou pe o lungime de 80 ml. Costul estimat al lucrărilor este de circa 8.500.000 de lei. Pe tronsonul de drum naţional DN 29D km între localităţile Botoşani-Truşeşti există trei mari sectoare cu probleme de stabilitate a platformei drumului. Deoarece întreaga zonă este instabilă, pragurile de alunecare apărînd la anumite intervale la adîncimi din ce în ce mai mari, soluţia propusă de DRDP Iaşi şi CNADNR este părăsirea traseelor vechi şi construcţia a două noi variante de circulaţie şi anume:
-km 4+000-10+500 între localităţile Botoşani şi Victoria
-km 24+000-31+740 între localităţile Ionăşeni şi Truşeşti
S-a solicitat ca DRDP Iaşi să prevadă în Programul de proiectare pe 2010 studiul acestor două noi variante de circulaţie. Insistăm ca acest studiu să fie realizat în acest an.
Biroul Electoral Central a publicat buletinul de vot pentru alegerile prezidențiale 2024 – turul I
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
MM Stoica a găsit vinovatul pentru eșecul cu Botoșani: Mai avea puțin și ducea zidul în poartă
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Iarna se instalează în forță: Ninsori abundente și viscol în toată țara
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Alegeri Prezidențiale 2024 – Diaspora română se mobilizează
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024