Numărul firmelor create în 2021 a revenit pe creştere şi a depăşit chiar şi anii prepandemie. Botoșaniul nu se află, însă, printre județele efervescente.
Definiţia pe care Comisia Europeană o dă IMM-urilor în „Manualul utilizatorului pentru definiţia IMM-urilor“ clasifică aceste companii în trei categorii – microîntreprinderi, întreprinderi mici şi întreprinderi mijlocii în funcţie de numărul de angajaţi şi de cifra de afaceri realizată anual.
Peste 148.000 de companii noi au „prins viaţă“ în cursul anului 2021, un an care, deşi dificil pentru economie, a adus în mediul de business cu 34% mai multe firme noi decât în anul precedent, arată datele furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) la solicitarea ZF.
Campion la numărul de firme înregistrate este Bucureştiul, cu peste 24.000 de entităţi noi, iar dintre judeţe iese în evidenţă Clujul, cu 8.622 de compaii nou-create, plus 49% comparativ cu anul precedent. Cu peste 5.000 de firme noi anul trecut fiecare, se mai remarcă judeţele Bihor, Constanţa, Iaşi, Ilfov şi Timiş.
La polul opus, entuziasmul este mai redus în judeţele Botoşani, Brăila, Caraş-Severin, Covasna, Călăraşi, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomiţa, Mehedinţi, Satu Mare, Sălaj, Teleorman, Tulcea, Vaslui, Vrancea şi Vâlcea, cu mai puţin de 2.000 de companii nou-înfiinţate fiecare.
Mai exact, județul Botoșani figurează în 2021 cu 1.493 de firme nou-înființate, față de cele 1.133 în 2020. Spre deosebire de Iași, cu 5.986 de firme în 2021 sau Suceava, cu 3,124 firme noi în 2021.
Aceste date indică o revenire după ce în 2020 numărul de companii nou-create (înmatriculările profesioniştilor cum apar ele la Registrul Comerţului), un indicator care arată pofta de business din economie, scăzuse cu 18% faţă de 2019, când se înfiinţaseră 134.220 de firme, conform datelor ONRC. Nivelul din 2021 a reuşit să depăşească (cu 10%) deci şi recordul din 2019, un an bun pentru business, în care pandemia nu exista încă. Din 2009 încoace, după criza economică, pragul de 100.000 de firme nou-create a fost depăşit în fiecare an.
Sfatul lui Gruia Stoica, preşedintele şi fondatorul grupului Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa de Sud-Est, pentru antreprenorii care deţin IMM-uri:
„Ultimii ani ne-au arătat că trăim într-o lume în care incertitudinea a devenit singura constantă. Traversăm o perioadă de schimbări radicale pe care nici oamenii de afaceri cu experienţă nu le pot anticipa în totalitate. Sfatul meu pentru IMM-uri este să rămână fidele ideii de business cu care au pornit la drum şi să lanseze proiecte noi doar dacă au certitudine 101%. Nu alergaţi după Fata Morgana şi nu vă risipiţi lichidităţile, tentaţiile pot fi mari, dar în viitorul apropiat cash-ul va fi esenţial!“
(Foto: zf.ro)
Viorel Iliuță: Miza viitorului Parlament este uriașă / Lupta nu s-a încheiat – VIDEO
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
O structură a statului solicită SUSPENDAREA TikTok-ului în România
Gabriela Erdic
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024