Salariații din cadrul Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple (SPCEPS) au fost nevoiți să-și adapteze programul de lucru în funcție de numărul de solicitări. Au lucrat câte 10 ore pe zi, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică pentru a face față valului de oameni.
Cea mai aglomerată lună a fost martie, imediat după invazia rușilor în Ucraina.
„În luna martie 2022 au fost înregistrate 7.432 de cereri. Ulterior a fost trend descrescător pentru aprilie, mai și iunie comparativ cu această lună martie”,
Alin Popovici, șef SPCEPS Botoșani
A urmat luna august, cunoscută ca fiind cea „a stranierilor”, însă numărul de pașapoarte eliberate nu l-a depășit pe cel din martie.
„În luna august 2022 am avut 5.608 de cereri, comparativ cu anul 2019, nepandemic, când am avut 3.429 de cereri”, a continuat să explice Alin Popovici.
Dacă ar fi să facem o analiză anuală, ultimul an de referință ar fi 2019, ulterior urmând cei pandemici în care oricum solicitările au scăzut dramatic.
Astfel, în total în 2019 au fost eliberate 26.994 de pașapoarte.
Anul acesta în primele opt luni a fost deja atins pragul de 35.776 de pașapoarte eliberate.
8.782 de documente
este diferența apărută ca urmare a conflictului de la graniță
Diferență care aproape că atinge nivelul de lucru al serviciului din urmă cu aproape un deceniu.
au fost înregistrate, spre exemplu, în anul 2014.
”În anul 2018 am avut 28.284 de cereri, în anul 2020 sau 2021 au fost ani pandemici, atipici și nu are rost să analizăm. Dar 2021 am mers pe 24.937 și în 2022 am avut 35.776, de trei ori mai mult decât în anul 2014. Trebuie să remarcăm faptul că și capacitatea de preluare a serviciilor a fost adaptată nevoilor”,
Alin Popovici, șef SPCEPS Botoșani
În principal, cele mai multe pașapoarte au fost făcute din cauza războiului.
„Situația identificată la nivel național cu privire la evenimentele trasfrontaliere. Dar cum am estimat și cum s-a estimat, am constatat că mulți care au depus în martie, aprilie, mai, iunie erau chiar solicitanții din vară și automat, în vară a existat o creștere exponențială de aproape 80%, dar nu a fost ca în martie. Ne-am concentrat, am mărit programul de lucru la zece ori, în weekenduri, am desfășurat diferite acțiuni astfel încât nu s-a cunoscut la nivelul municipiului că am avut acest val de solicitări”,
Alin Popovici, șef SPCEPS Botoșani
Colectivul Serviciului de Pașapoarte a încercat să rezolve fiecare solicitare venită din parrtea cetățenilor și a fost deschis inclusiv un ghișeu pentru persoane care nu aveau programare.
„Toți cei care s-au prezentat la nivelul serviciului, toți au fost serviți”, a explicat șeful de la Pașapoarte.
În prezent, odată cu plecarea stranierilor situația s-a mai stabilizat și programul de lucru a redevenit de opt ore, cu liber în zilele de weekend.
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024