Așa cum am promis copiilor care au participat la Gala Angelica Gherman și au trimis compuneri scrise de ei, continuăm seria publicării acestora, pentru a arăta tuturor cum resimt cei mici școala online.
Astăzi, vom face publică compunerea fetei Avădănei Maria Magdalena, elevă în clasa a IV-a la Liceul Tehnologic Nicolae Bălcescu din Flămânzi. Fetița a scris fără să fi fost ajutată de vreun părinte exact cum vede prin propriii ochi această criză care s-a răsfrânt și asupra copiilor.
Și încheie cu o dorință care este mai degrabă o necesitate pentru a putea participa la orele online împreună cu fratele ei: și-a dorit să câștige un telefon pentru a nu-l mai împărți pe cel de acasă.
Beatris Petrariu, funcționar în cadrul Primăriei Botoșani i-a dăruit elevei o tabletă, impresionată de cuvintele scrise în compunere.
„Efectele crizei sanitare asupra învățământului
În opinia mea coronavirus are efecte bune dar și rele împotriva învățământului.
În primul rând ne referim la efectele bune: copiii care locuiesc departe de școală nu mai trebuie să plătească bani pe navetă, nu mai trebuie să meargă pe jos prin frig și ploi ca să poată ajunge la școală. Părinții elevilor nu mai trebuie să cumpere atât de multe haine și încălțăminte copiilor, dar și efectele rele: copiii vor începe să aibă deficiențe de vedere, deformări a coloanei vertebrale, unii copii care nu au posibilitatea de a avea un smart-phone, internet dar și curent eletric.
La unele familii cu mai mulți copii (7 – 8) și care au doar 1 – 2 smartphone cum se vor descurca 4 copii la un telefon? Este cazul și la mine, noi avem doar un telefon care îl împărțim la doi, eu fac ore dimineața, iar fratele meu ore după amiaza, dar să lăsăm povestea mea.
Alte impacte rele, copiii nu vor pricepe foarte bine la ore sau aproape deloc, învățătorii nu vor avea activitate sportivă în mediul online.
În al doilea rând această pandemie are impact emoțional asupra copiilor cu boli cronice, ei se vor speria din motivul că acest virus se răspândește cu o viteză enormă, văzând la tv atâtea știri despre covid – 19 eu judec după mintea mea, că nu ar trebui să difuzeze atâtea știri cu impact negativ asupra copiilor.
Această „școală online” ar trebui să se transforme în școală cu prezență fizică în fiecare zi. În încheiere vreau să vă prezint povestea mea cu școala online. Noi suntem doi copii la părinți, din care eu sunt dimineața și fratele meu după amiaza. Cât sunt eu la ore, Petru fratele meu își scrie temele care sunt de pe carte, în intervalul de timp 12 – 14 el scrie temele de pe classroom. După ce își termină orele pe la ora 20:00, el încearcă să-și scrie o parte din teme de pe classroom. Și uite așa ne chinuim noi de un an de zile cu un singur telefon.
Sper să câștig premiul 1 pentru a ne ușura orele”.
Zi de zi Botoșăneanul va publica pe rând toate compunerile transmise de elevii care au participat la concurs.
Cătălin Silegeanu, Candidat AUR la Senatul României: "Reconstrucția României, Prioritatea Noastră"
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024
COD GALBEN de ceață și polei pentru județul Botoșani
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 28, 2024