Potrivit acestuia, problema majoră a
autostrăzii Moldova – Transilvania nu este segmentul spre Ungheni - Iaşi -Târgu-Neamț, ci traversarea Carpaţilor Orientali spre Europa.
”Realizarea unei autostrăzi care să traverseze Carpaţii este condiţia obligatorie pentru a scoate Moldova din izolare şi sărăcie.
Este adevărat că preţurile per km de tronson montan ale unei autostrăzi sunt mai mari decât prețurile per km de autostradă ce trece prin podiş sau câmpie. Însă Victor Ponta nu poate să se debaraseze de această viziune îngustă şi păguboasă de a căuta să raporteze mulţi kilometri de autostradă, în loc să fie preocupat de realizarea celor cu adevărat necesari, care unesc cu adevărat regiunile României.
Dacă Guvernul Victor Ponta nu este în stare să facă acest proiect, atunci să plece! La fel, şi cei care nu au soluţii pentru autostrada Moldova-Transilvania nu trebuie să îşi găsescă locul în Guvern. Guvernul României, indiferent de cine este condus, are datoria să lege cu adevărat regiunile României prin infrastructură şi nu prin vânzarea de iluzii”, a afirmat
Cristian Adomniței.
[[banner]]
Practic, în conformitate cu actualul
Master Plan General de Transport, documentul strategic care planifică realizarea infrastructurii pe următorii șapte ani, Moldova NU va fi legată de restul țării printr-o autostradă.
În timp ce președintele CJ Iași este consternat de planurile Cabinetului Ponta, omologul său de la Botoșani nu a luat nici o poziție publică pe această temă. Nu doar Florin Țurcanu pare dezinteresat de acest aspect, ci toți liderii din politica și administrația botoșăneană fiindcă nici unul dintre ei nu s-a obosit să solicite schimbarea amintitului master plan și introducerea unei autostrăzi care să conecteze nordul Moldovei în mod civilizat la restul României.
În schimb, Cristian Adomniței a cerut tuturor parlamentarilor din regiunea Moldovei să NU voteze în Parlament Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG) privind aprobarea MasterPlanului General de Transport al României în forma actuală, care nu include o autostradă care să traverseze Carpaţii Orientali!
CLICK ȘI VEZI PLANUL GUVERNULUI DE CONSTRUCȚIE A AUTOSTRĂZILOR
CITEȘTE ȘI:
De 10 ori mai puțin decât Transilvania! Moldova - bătaia de joc a țării la alocarea banilor pentru drumuri