Firma care se ocupa de ridicarea si blocarea automobilelor parcate ilegal este acuzata de folosirea unor utilaje expirate sau aflate la limita legalitatii. O parte a botosanenilor prezenti simbata in parcarea de linga fostul cinematograf Luceafarul au observat faptul ca pe bratul care s-a rupt si a avariat autoturismul Mercedes scrie “Kg 1.350”, ceea ce ar insemna ca, macar in cazul acestei masini, ar fi fost utilizat la o greutate peste capacitatea sa de ridicare. Totodata, in zona locului de unde bratul a fost rupt se puteau observa mai multe urme de sudura, care ar fi putut fi dovezi ale faptului ca bratul macaralei a mai cedat de-a lungul vremii.



Pe de alta parte si al doilea utilaj adus la fata locului pentru a ridica bratul de pe Mercedes ridica semne de intrebare. Acesta era asamblat pe o masina cu numar de Germania pe care scria “04 09 09”, de unde ar rezulta ca expira pe 4 septembrie 2009, adica exact in ziua in care s-a produs nefericitul incident.
“Umbla cu porcarii expirate din Germania si ii vezi zilnic cum comit abuzuri”, a spus
Mirel Maftei, unul dintre botosanenii martori la avarierea Mercedesului.

Reprezentantii Hi Speed Recovery sustin insa ca, desi utilajele sint second hand, indeplinesc toate cerintele legale
. “Daca automobilul este mai greu decit greutatea prevazuta pur si simplu se blocheaza, nu mai ridica, nu se rupe”, a declarat
Iulian Juncanaru, administratorul HSR. Acesta a mai spus ca masina implicata in incident este din 1999, iar macaraua din 2004.