Pasiunea pentru programare și dorința neîncetată de autoperfecționare, ambele combinate cu o înclinație spre ajutorarea celor aflați în nevoi, au fost ingredientele succesului pentru un tânăr din Botoșani care a creat câteva sisteme unicat ce vin în sprijinul celor bătuți de soartă.
Ionuț Aionițoaie, în vârstă de 37 de ani, are studii economice, însă pe măsura expansiunii online-ului a fost tot mai atras de IT.
Inițial a scris pentru o firmă din Suceava articole publicitare pentru diverse bloguri, care trebuiau editate și optimizate astfel încât să fie afișate cât mai sus în motoarele de căutare și să aducă beneficii clienților.
Dar nu s-a mulțumit doar cu atât și a început să aprofundeze. A participat la o mulțime de cursuri de programare, de web design și i-a plăcut ce a văzut acolo.
”Toate lucrurile astea le-am învățat singur de pe YouTube pentru că îmi place, este pasiunea mea”,
Ionuț Aionițoaie, programator.
Cum online-ul permite lucrul de la distanță, a ajuns să muncească și pentru o companie americană specializată în cupoane și oferte. Acolo colecta practic reducerile oferite de magazinele online și le centraliza pe un singur portal.
Încet-încet a venit timpul să își pună și la Botoșani în practică acele cunoștințe dobândite de-a lungul anilor. Și a făcut-o într-un mod cu totul special, prin proiecte de suflet.
Cunoscându-i de ceva vreme pe Ionela și Cristian Tudose, tinerii care cu sprijinul președintelui Asociației Salvează o Inimă, Vlad Plăcintă, au pus bazele casei de bătrâni Sfântul Nicolae de la Frumușica, a aflat despre fluctuația pe care le aveau în aprovizionarea cu alimentele. Ionela și Cristian se bazau pe donații, care în unele zile erau suficiente, în altele lipseau, iar uneori chiar depășeau necesarul.
”Atunci le-am spus că aș putea construi un program prin care oamenii să își aleagă ziua în care să poată face donații”, își amintește Ionuț Aionițoaie.
Zis și făcut! A trecut la treabă și a construit un sistem unicat în România de rezervări pentru mese calde destinate vârstnicilor de la Casa Nicolae.
Astfel, orice botoșănean, dar nu numai, poate alege o dată din calendar și să achite prin transfer bancar, cu cardul sau prin PayPal mâncarea pentru pensionarii de acolo, având posibilitatea de a opta între mic dejun, prânz și cină. Dacă altcineva intenționează să efectueze o donație pentru aceeași zi, însă toate mesele au fost deja asigurate, trebuie să opteze pentru o altă zi disponibilă astfel încât s-a creat o liniaritate în aprovizionare.
Programul informatic s-a bucurat imediat de succes, campania și calendarul au reușit să strângă donații de peste 130.000 de lei în primele cinci luni după lansare.
Dar aceasta nu a fost singura colaborare cu Asociația Happy. Conducătorii ONG-ului se ocupau și cu asigurarea unor mese calde pentru oamenii fără adăpost și ajunseseră să cunoască foarte bine locurile din municipiul Botoșani unde nevoiașii se refugiază. Doar că acele locații nu erau știute și de majoritatea botoșănenilor care poate ar fi fost dispuși să le ofere o masa caldă. Așa că Ionuț Aionițoaie a creat o hartă prin care botoșănenii cu suflet mari pot ști unde trebuie să se deplaseze în oraș dacă vor să îi ajute cu alimente pe cei năpăstuiți de soartă. Pe același principiu a fost create și o hartă a centrelor de colectare a hainelor pentru persoanele nevoiașe din Botoșani.
Fiecare se implică în viața cetății după putere, pricepere și mai ales după voință. Iar Ionuț Anițoaie a ajutat cum a știut el mai bine. Așa că a colaborat și cu Asociația Scut Botoșănean pentru care a creat un modul de donații pentru campania ”Educația salvează nația” și un altul pentru o strângere de fonduri cu diferite metode de plata.
”Toate aceste proiecte de mai sus au fost gratuite”, a precizat Ionuț Aionițoaie (foto jos, în centru, cu tricou gri complet, alături de reprezentanți Asociației Happy).
Adică nu a solicitat vreun leu pentru realizarea lor.
Observând succesul de care au avut parte proiectele sale online din domeniul social, Ionuț Aionițoaie și-a luat inima în dinți și a pus bazele ”Imperial Media”, propria sa companie de web design și dezvoltare. Și-a făcut o echipă de oameni creativi, care inovează în permanență și cu toții încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru o afacere pentru că, spune el, ”este imperativ pentru fiecare afacere să aibă un site web. Cu cât site-ul dvs. este mai profesionist, cu atât mai multe avantaje puteți obține”.
A ajuns astfel să construiască siteuri web de prezentare, magazine online, să presteze servicii de design graphic și redesign site web, de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), Marketing în motoarele de căutare (SEM) Social Media Marketing, Email Marketing, Optimizarea conținutului, Link Building.
A trecut cu ”Imperial Media” granița a 100 de website-uri construite și atunci când se plimbă prin oraș cu soția și copilul său și vede un nevoiaș are satisfacția că, pe lângă contractele comerciale cu diverse firme, a făcut ceva și ceva absolut benevol pentru cei greu încercați de soartă.
Prietenul lui Portariuc este noul președinte al PSD
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
Comunicat de presă: Digitalizarea firmei Anca Farm
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024
A demisionat și Nicolae Ciucă: Am învățat lecția
Redacția Botoșăneanul
Nov 25, 2024