Locurile sunt deja cunoscute de botoșăneni. Periodic au loc accidente rutiere care sunt soldate fie cu pierderi de vieți omenești, fie cu pagube materiale însemnate. Mereu, același loc. Iar semnalul de alarmă de care este nevoie pentru a se pune STOP, întârzie să apară. Nu sunt bani sau pur și simplu, autoritățile au alte priorități.
Înainte de modernizare, problematic era drumul național Botoșani – Suceava unde însă, în prezent, numărul accidentelor rutiere s-a redus considerabil. Rămân alte puncte negre din Botoșani și anume: intersecția drumului național ce duce spre Săveni cu cel județean ce duce la Roșiori, Răchiți. Intersecția de la Orășeni Deal unde pe data de 6 iunie au murit doi oameni. Sau intersecția de pe drumul Botoșani – Dorohoi cu artera ce duce spre Leorda.
Periodic acolo sunt produse evenimente rutiere, se deschid dosare penale, se constată infracțiuni sau contravenții, toate bune însă pentru statistică. Pentru că, măsurile întârzie să apară.
Din punctul de vedere al Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Botoșani, primul pas a fost parcurs. Au fost emise adrese către administratorii de drum prin care s-a cerut suplimentarea marcajelor rutiere care anunță o intersecție de exemplu, sau o porțiune problematică de drum, unde riscul de accidente este unul ridicat.
„Având în vedere evoluția ascendentă a accidentelor rutiere produse în intersecția DJ 296A cu DN29, toate pe fondul neacordării priorității vehiculelor ce se deplasează regulamentar pe drumul național vă solicităm să suplimentați semnalizarea verticală a drumului ce-l aveți în administrare”, se arată într-una din adresele transmise de IPJ către Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP), pe data de 12 mai 2015.
Lucrurile au rămas neschimbate în respectiva intersecție, cea spre Roșiori unde a fost victimă a unui accident rutier și primarul comunei Dângeni.
Pe data de 8 iunie 2015, o altă adresă este emisă către DJDP: ”Vă aducem la cunoștință că evoluția accidentelor rutiere produse în intersecțiile drumurilor județene cu drumuri de aceeași categorie, înregistrează un trend îngrijorător, verificarea făcută de polițiștii rutieri și cercetarea tehnico - științifică a locului producerii acestor evenimente, evidențiind o serie de neajunsuri de sistematizare din care amintim:
- Nerespectarea normativului privind amenajarea intersecțiilor AND 600 2010
- Lipsa semnalizării verticale de orientare și a indicatoarelor ”sfârșitul drumului cu prioritate”
- Indicatoare de pierdere a priorității ( Oprire, Cedează Trecerea) neconforme cu standardele sau deteriorate
- Lipsa semnalizării orizontale cu marcaje transversale de oprire
În scopul asigurării și creșterii gradului de siguranță rutieră pe drumurile aflate în administrarea dv. vă solicităm să asigurați deîndată remedierea deficiențelor constatate, cu mențiunea că înaintea intersecțiilor cu risc sporit de accidente, în special a celor din afara localităților, se vor aplica benzi rezonatoare precum și indicatoare de limitare a vitezei la 30 km/oră”.
Nici după această adresă nu s-a produs vreo schimbare, deși polițiștii rutieri arată foarte clar că există o problemă care se află în curtea administratorului de drum”.
Ce spune conducerea Consiliului Județean care are în subordine DJDP?
”Principalii administratori ai celor mai puternice intersecții din județ sunt cei de la Drumurile Naționale, care sunt drumul cu prioritate. În general, conform ordonanței 43, ei trebuie să vină cu soluții de regândire a intersecțiilor. Dacă sunt intersecții cu drumuri județene, atunci foarte bine, intrăm în discuții”, a declarat Cristian Achiței, vicepreședinte CJ Botoșani.
Șeful de la județ a confirmat primirea adresei de la IPJ Botoșani : ”Le-am recomandat celor de la DJDP să organizeze o întâlnire cu Poliția Rutieră și cu ceilalți, să discutăm despre toate aceste problematici ale acestor intersecții. Cred că este necesar într-adevăr să regândim modul de semnalizare în anumite intersecții care s-au dovedit că-s mai predispuse la accidente. Deși, știți cum e, când un șofer intră în intersecție cu 120 km/oră, nu știu dacă vinovată e intersecția”.
Cristian Achiței a recunoscut că, în intersecția cu Roșiori cel puțin într-adevăr s-ar impune o semnalizare vibrantă pe carosabil care să-i atenționeze pe șoferii care intră pe drumul cu prioritate, să se asigure.
(G.E.)
[[galerie-foto]]
Doina Federovici: Împreună ducem tradițiile populare mai departe
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Bărbați prinși pe camerele video în timp ce își descărcau „gunoiul” din dubă
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Valeriu Iftime: Atâta ignoranță și lipsă de empatie rar mi-a fost dat să văd…
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Concluzia lui Emil Săndoi, după ce Poli Iași a remizat la Botoșani în derby-ul Moldovei
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 26, 2024