Un botoşănean s-a adresat comisarilor de la Protecţia Consumatorilor cu o reclamaţie privitoare la un telefon care l-ar fi achiziţionat de la o firmă de telefonie mobilă sub forma unei promoţii. Astfel deşi preţul aparatului era de 500 de euro, acesta ar fi plătit doar 100 însă cu un abonament lunar mai ridicat.
Când a constatat că Iphone-ul achiziţionat s-a stricat, botoşăneanul a dorit în loc
altul nou sau contravaloarea acestuia la preţul de catalog. „
A încheiat un contract cu un operator de telefonie mobilă pe o sumă lunară mai ridicată, dar pentru aceasta a beneficiat de un telefon mobil la care preţul de catalog era de 500 de euro, el a plătit 100 de euro. Acum d-lui doreşte - pentru că a trimis telefonul de mai multe ori în service - doreşte să primească banii pentru telefon sau să îi dea un alt telefon, dar la preţul de catalog. Ori acest lucru nu se poate face”, a afirmat
Carmen Aţurcăniţei, comisar CJPC. Potrivit legislaţiei în vigoare, înlocuirea unui telefon se poate face numai în cazul în care aparatul nu mai poate fi reparat sau s-a depăşit perioada de garanţie. De cele mai multe ori, defectarea telefoanelor se datorează din vina deţinătorilor una dintre cauze fiind contactul cu lichide.
O altă problemă care o întâmpină botoşănenii şi care ajunge pe masa comisarilor este cea referitoare la o serie de promoţii derulate de firmele de telefonie mobilă prin care se oferă aparate la preţuri infime însă cu condiţia încheierii unui contract pentru o anumită perioadă de timp, iar plata efectivă a mobilului se face în tranşe de-a lungul a mai multor luni, această procedură a societăţilor fiind catalogată şi ca reclamă înşelătoare.