Valoarea medie a unei comenzi este de 235 de lei. Cererea ar putea creşte cu 30% la finalul anului.
Peste 90% dintre români integrează carnea şi preparatele din carne în meniul lor zilnic şi săptămânal, arată datele Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală, care precizează că valoarea medie a unei comenzi este de 235 de lei.
"Peste 90% dintre români integrează carnea şi preparatele din carne în meniul lor zilnic şi săptămânal. Aproape 70% preferă să cumpere carne proaspătă, iar 1 român din 4 consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate. Mai mult, pentru a se asigura că achiziţionează carne din surse sigure şi cu o trasabilitate clară, majoritatea este dispusă să plătească cu până la 30% mai mult", arată datele unui sondaj Obor21.ro, prima cooperativă ţărănească digitală.
Potrivit studiului, carnea rezervată prin intermediul Obor21.ro provine în cea mai mare parte din gospodăriile ţărăneşti din judeţele Botoşani şi Suceava.
Aceasta este livrată consumatorului final exclusiv prin curier, în condiţii de temperatură controlată, în cel mult 72 de ore de la sacrificare, însoţită de certificat de calitate.
Românii preferă să consume carnea la prânz (42%), în weekend (17%) sau oricând au ocazia (23%), iar cei mai mulţi o preferă gătită la grătar (26%) sau la cuptor (23%), confirmând o tendinţa spre un stil de viaţă mai sănătos, care s-a accentuat în ultimii ani. În topul consumului se află carnea de pasăre, de porc, respectiv de vită. 25% dintre români consideră carnea de vită mai prietenoasă pentru sănătate decât cea de porc, fiind întrecută la acest capitol doar de carnea de pui, considerată mai sănătoasă de jumătate dintre respondenţi.
"Peste 45% dintre clienţii Obor21.ro preferă carnea de vită, iar printre bucăţile cele mai populare se numără antricotul, T-bone, muşchiul şi picanha, cerută în special de clienţi expaţi. De asemenea, cei care comandă carne de caprine şi/sau ovine, preferă cotletele de berbecuţ şi muşchiul de capră, iar în topul specialităţilor comandate se află cârnaţii şi oasele cu măduvă", a precizat Florian Mateiţă, fondator Obor21.ro.
Cei mai mulţi achiziţionează carne de la supermarket, însă peste o treime preferă băcăniile şi magazinele specializate, online sau offline, 19% cumpără de la surse private (de la ţărani), iar 7% de la ferme.
Atunci când cumpără carne de la ţară, indiferent că este de la ferme, persoane fizice sau magazine specializate, aproape jumătate aleg carnea proaspătă, nu congelată, de preferinţă în bucăţi mici. Alegerile confirmă tendinţa din ultimul an spre un consum echilibrat, evitând risipa alimentară şi cheltuielile inutile.
Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro este de 5, în timp ce media comenzii din perspectiva valorică este de 235 de lei.
"Ne aşteptăm ca finalul de an să aducă o creştere de 30% în cerere, atât în vânzările directe, prin platforma online proprie, cât şi prin partenerii noştri, băcănii şi magazine specializate, inclusiv HoReCa, cu care am extins colaborarea în această vară. Există o tendinţă tot mai clară de a consuma produse de o calitate superioară, cu etichetă curată, iar acest lucru se observă şi în procentul de clienţi noi care creşte constant", a mai precizat Florian Mateiţă.
Sondajul Obor21.ro a fost realizat online, la nivel naţional, în august 2021. Au participat 840 de respondenţi, 54% femei şi 46% bărbaţi, 60% cu venituri medii şi peste medie.
Platforma Obor21.ro a fost lansată în luna februarie 2020 de către Iunia şi Florian Mateiţă, cu o investiţie iniţială de peste 80.000 euro.
DESCARCĂ APLICATIA BOTOSĂNEANUL PENTRU MOBIL:
Doina Federovici: Investiții semnificative în cultura botoșăneană
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
O nouă bancnotă va fi lansată pe 1 decembrie: CUM va arăta
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024
Botoșăneni cu pneumonii ajunși la spital, internări și în rândul copiilor
Oana Sava
Nov 27, 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 27, 2024