Cabinetul Individual de Insolvență (CII) ”Dascălu Constantin Lulu” continuă încercarea de recuperare a datoriilor SC Termica SA. La 11 ani de la intrarea în faliment a fostei societăți de termoficare a orașului, în patrimoniul acesteia încă se mai găsesc bunuri care pot fi valorificate.
Pe 23 martie tocmai a fost programată o nouă licitație, de această dată pentru un teren intravilan în suprafață de 11.678 metri pătrați. Doar că această suprafață este în bună parte o construcție feroviară.
Mai exact, terenul respectiv este compus, printre altele, din 287 metri liniari de cale ferată uzinală interioară și 925 ml de cale ferată uzinală exterioară. Fiecare linie dispune de câte o cabină de cale ferată.
La toate acestea se adaugă o conductă metalică de 57 ml și inclusiv un schimbător cale plus podeț cale ferată.
În fine, până la amintita suprafață de peste 1,1 hectare se ajunge și cu un teren de 753 mp care se învecinează cu CET, SC Armonia SA, Calea Națională și SC Arca SA.
Ce este cu această cale ferată? Până în urmă cu vreo zece ani a fost utilizată, încă din vremea comunismului, pentru transportul păcurii din Gara Botoșani.
Șinele făceau legătura, prin zona industrială, între Stația CFR Botoșani și CET. Vagoanele cu păcură traversau Calea Națională și ajungeau până în curtea unității de termoficare, acolo unde era depozitată în patru cazane gigantice.
SC Termica SA deținea chiar și o locomotivă pe care o utiliza la transportul combustibilului și care a fost deja vândută în procedura de lichidare.
CII ”Dascălu Constantin Lulu” a organizat mai multe licitații, inclusiv în decembrie, însă nu au existat persoane interesate. Deși prețul a fost deja redus la 70%.
”Mă așteptam să fie interesată Primăria, dar nu a venit. O să vină romii până la urmă să o cumpere, că ei sunt interesați de fier vechi. Probabil că prețul va mai scădea până ce va ajunge la nivelul pieței”,
Constantin Dascălu, lichidator judiciar SC Termica SA.
Acesta nu și-a ascuns mirarea față de faptul că municipalitatea nu este interesată să achiziționeze calea ferată pentru a asigura o alternativă la gazul pe care SC Modern Calor SA îl folosește pentru producerea agentului termic. Asta ținând cont și de criza energetică pe care România și Europa au traversat-o în această iarnă, de războiul izbucnit în Ucraina și de scumpirea aberantă a prețului la gaz și electricitate.
După falimentarea SC Termica SA, nou înființata în 2010 SC Modern Calor SA a fost practic beneficiara unui proiect de 45 de milioane de euro accesat de Primăria Botoșani prin care s-a construit o nouă sursă de producere a energiei termice și electrice, bazată pe gaz, astfel încât s-a renunțat la păcură.
Automat, liniile ferate pe care se aducea păcura nu au mai fost folosite.
Iar actuala conducere a SC Modern Calor SA nu are vreun gând să participe la licitație susținând că, pur și simplu, nu îi mai folosește la ceva acele șine și că, oricum, pentru o soluție de rezervă la gaz se optează pentru construirea unui parc fotovoltaic.
De altfel, după cum Botoșăneanul v-a informat deja, Primăria și SC Modern Calor SA încearcă prin Planul Național de Redresare și Reziliență să obțină o finanțare europeană pentru amenajarea unui parc fotovoltaic exact pe locul actualelor rezervoare de păcură, care vor fi dărâmate.
”Noi nu mai utilizăm calea ferată deloc pentru că nu mai folosim păcura. Era folosită pentru a alimenta CET-ul cu păcura, veneau vagoanele cu păcură acolo și din cauza aceasta a rămas și locomotiva pe SC Termica SA pentru că nu mai exista interes. Am scos-o de tot din funcțiune”,
Bogdan Varasciuc, director general SC Modern Calor SA.
Șeful termoficării botoșănene susține însă că mai există o linie ferată care străbate curtea CET-ului, dar care ar aparține actualei societăți și nu s-ar afla între bunurile scoase la licitație de CII Dascălu Lulu Constantin.
”Ei vând practic ce iese din curte și până aproape de gară”,
Bogdan Varasciuc, director general SC Modern Calor SA.
În opinia acestuia, există posibilitatea de a se ajunge în situația în care să se propună Adunării Creditorilor casarea întrucât starea șinei este degradată și crede că ar putea fi vândută doar ca fier vechi. Mai ales că avea o singură utilizare, pentru CET, și nu există vreo altă firmă privată sau de stat care să se folosească de această șină.
Dinu Todoran preia una dintre cele mai slabe echipe din acest sezon: Este o provocare
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Brânza de la “Five Continents”premiată cu aur la World Cheese Awards 2024
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Două case mistuie de flăcări: O femeie a ajuns la spital
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024
Valeriu Iftime deschide ușa transferului unui jucător de la FCSB: Cum să nu-l vreau?
Redacția Botoșăneanul
Nov 23, 2024