Controlul ordonat de prefect cu privire la modul în care autorităţile din domeniu sunt pregătite pentru activitatea de iarnă s-a finalizat. Concluzia este că Secţia Drumuri Naţionale (SDN) şi Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri (DJDP) pot face faţă sezonului rece, însă nu fără unele probleme.
Comisiile au constatat şi unele probleme. Astfel, la SDN combustibilul este asigurat în proporţie de numai 7%, iar la DJDP s-a depistat că patru utilaje, şi aşa învechite (un autogreder şi trei tractoare cu răspînditoare) nu sunt funcţionabile din cauza lipsei pieselor.
„În cazul în care acestea se mai fabrică şi se găsesc ar fi trebuit făcute din vară”, a afirmat
Cristian Roman. Un alt lucru care nu este pe placul acestuia îl constituie faptul că toate autofrezele sunt garate la Botoşani şi nu sunt distribuite la bazele din judeţ, ceea ce măreşte timpul de intervenţie. Pe lîngă toate acestea, prefectului, în calitatea sa de preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, i s-a formulat şi o cerere cel puţin ciudată.
„Şase oameni la fiecare pantă este aberant”
„Drumurile naţionale comunică că doresc angajarea a cîte şase muncitori la fiecare pantă. Sunt şi nişte lucruri care nu îşi au locul a fi făcute acum şi nu ştiu dacă se poate chiar în orice condiţii. Şase oameni la fiecare pantă este aberant. (…) Este o solicitare după normativele lor vechi care nu au mai fost modificate de 100.000 de ani”, a afirmat
Cristian Roman. Acesta susţine că drumarii ar dori să li se asigure cîte şase angajaţi pentru fiecare pantă ce depăşeşte o anumită înclinaţie, însă nu va da curs solicitării primite de la SDN. El a comunicat lista cu probleme forurilor tutelare ale celor două instituţii menţionate, adică Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi Secţiei Drumuri Naţionale. Primul reprezentant al Guvernului în Botoşani susţine că prognozele meteo arată că iarna nu va fi una uşoară şi că doreşte să limiteze la maxim închiderea drumurilor din cauza ninsorilor.