Dinu Patriciu renunţă la gratuitele "Adevărul de seară", în condiţiile în care trustul întâmpină dificultăţi economice: tipografiile înregistrează datorii mari, tirajele scad, salariile se dau cu întârziere.
Reţeaua de ziare gratuite
"Adevărul de seară" (ADS), care include şi cotidianul de la Botoşani, se desfiinţează. ADS va deveni un supliment inserat în ziarul plătit "Adevărul", care ar urma să fie distribuit, astfel, în aproximativ zece ediţii regionale, potrivit www.paginademedia.ro. Iar
"Adevărul de Duminică" va fi, de asemenea, desfiinţat. Comasarea reţelei
"Adevărul de seară" are loc în condiţiile în care tirajul
"Adevărul" a scăzut dramatic în ultimul an, de la o medie de 125.000 de exemplare pe zi la 40.000.
Tipografiile nu mai au materie primă
Conform
Evenimentului Zilei, tipografiile trustului Adevărul din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara - deţinute de firmele Tipomedia Prod SRL, West Tipo International şi Garamond - se confruntă cu pericolul de a nu mai putea tipări publicaţiile holdingului. Asta deoarece nu mai au hârtie, cerneală şi nici plăci tipografice şi nici nu pot achiziţiona fiindcă în registrează datorii mari la furnizori. Compania Stora, cel mai important furnizor de hârtie, are de recuperat aproape un milion de euro de la tipografiile controlate de Dinu Patriciu.
Tirajul a scăzut dramatic
În paralel, tirajul cotidianului
"Adevărul" a înregistrat o scădere dramatică în ultimul an. La fel şi vânzările. Astfel, dacă în ianuarie 2010 "Adevărul" vindea aproape 130.000 de exemplare, un an mai târziu cifra a fost de 42.000. Scăderea se menţine în aceleaşi limite, comparând perioada ianuarie-aprilie a anului 2010 cu cea din 2011.
“Adevărul de seară” apare la Botoşani de mai bine de doi ani. Cotidianul se distribuie gratuit în câteva mii de exemplare.