Specialiştii de la Cert-Ro avertizează asupra unei noi metode de înșelătorie.
Este vorba despre apelurile primite de la numere de telefon din exteriorul României.
Dacă ați furnizat date personale sau financiare, ori ați realizat ulterior că apelul vostru a fost redirecţionat către un număr cu suprataxă, anunţaţi Poliţia şi banca emitentă a cardului ale căror date le-ați oferit.
"Tentativă de #scam prin intermediul apelurilor pierdute. Atenție la apelurile primite primite pe telefon, de la numere de telefon din exteriorul României! Acestea pot fi tentative de #vishing.
Vishing-ul este o metodă de #phishing prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (#socialengineering)", anunţă cert-ro pe Facebook, citat de Observator.
Cum funcţionează înşelătoria
Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informațiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire faptul că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău.
În cazul de mai sus, utilizatorul răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl redirecta către un alt număr (probabil cu suprataxă) pentru a rezolva 'detalii cu privire la asigurarea personală'.
Pentru a nu deveni suspicios legat de conversația avută și de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveștii o aură de urgență, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăți suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente, etc.
Cum ne putem proteja pe parcursul convorbirii? În primul rând, trebuie să fim vigilenți cu privire la datele pe care le oferim, atât în online, dar și telefonic. Încercați să verificați identitatea interlocutorului. Totodată, evitați oferirea de informații personale sau bancare și mai ales efectuarea unor acțiuni la cerere, care vă pot pune în pericol securitatea informațiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje etc.)
Cum ne putem proteja, după ce am închis apelul? În cazul în care aveți suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să vă notați tot ce vă amintiți de pe urma ei: data și durata apelului, numărul de telefon de pe care ați primit apelul, orice date furnizate de atacator și mai ales ce acțiuni ați făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date vă pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri.
Dacă ați furnizat date personale sau financiare, ori ați realizat ulterior că apelul dvs. a fost redirectat către un număr cu suprataxă, notificați, după caz, Politia Romana şi banca emitentă a cardului ale căror date le-ați oferit.
Concurs de colinde organizat cu greu la Botoșani: CARE sunt marii câștigători
Redacția Botoșăneanul
Dec 23, 2024
Gabriela Erdic
Dec 23, 2024
Zmeul de pe șosea al acestui Crăciun – CÂT avea la bord și CÂT a fost amenda
Gabriela Erdic
Dec 23, 2024
Pompierii i-au vizitat pe singuraticii la care nu bate nimeni la ușă
Gabriela Erdic
Dec 23, 2024
De ASTĂZI: 16 tineri au intrat în Poliția Botoșani pe ordine publică
Gabriela Erdic
Dec 23, 2024
Abonează-te pentru a fi la curent cu noutățile